سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غرضی در نشست با مهندسین:

آبروی نظام در صورت تشکیل دولت مقتدر حفظ می‌شود

كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري: آبروی نظام در صورتی حفظ می‌شود که دولت مقتدر شکل گیرد و استعداد ملت ایران هزار برابر این است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، " سیدمحمد غرضی" امروز در جمع مهندسان واقع در نمازخانه شرکت مهندسی مشانیر به ایراد سخنرانی پرداخت.

غرضی در ابتدای سخنان خود به تولیدات نفتی کشور اشاره کرد و گفت: روزی 7 میلیون بشکه نفت در ایران تولید می‌شود که این مقدار با توجه به جمعیت 70 میلیون نفر دارد هر ده نفر در روز یک بشکه نفت مصرف می‌کنند.

وی در مقایسه مصرف سرانه ایران و آمریکا گفت: در آمریکا مصرف هر 15 نفر یک بشکه نفت است و با این حساب آمریکا درآمد سرانه شان 50 هزار دلار است اما ما از درآمد 1 بشکه نفت هزار دلار هم نداریم.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری عنوان کرد: با توجه به اینکه ما کشور نفتی هستیم باید 75 هزار دلار درآمد سرانه داشته باشیم که یک پانزدهم آن را هم نداریم.

غرضی گفت: با قطعیت گفته‌ام دولتی تشکیل می‌دهم که تورم را پایین بیاورد و به صفر برساند.

وی در ادامه افزود: دولت‌هایی که تا کنون آمده و رفته اند رای مردم مجلس را اخذ کرده اما با ذلت و خواری کارشان به اتمام رسیده حدود 25 دولت تشکیل شده اما همه با بدنامی رفته‌اند.

وی با بیان اینکه دولت با تورم پایین و اشتغال بالا دولت مطلوبی است بیان کرد: 55 میلیون واجد شرایط رای گیری هستند باید به یک دولت ضد تورمی رای دهند تا با اقتدار بتوانند کشور را اداره کنند.

وزیر اسبق نفت خاطر نشان کرد: اگر دولتی با 20 میلیون رای بر سر کار آید اقتدار سیاسی ندارد و تحت فشار گروه‌ها و جناح‌های سیاسی منابع را هدر می‌دهد لذا مفهوم فیزیکی دولت خیلی وقت است که از دهان مردم رفته است.

وی با اشاره به اعلام تورم سی درصدی از سوی وزیر دارایی اظهار داشت: در صورتی تورم سی درصدی از سوی دولت عنوان می‌شود که مردم معتقدند تورم 70 درصدی در جامعه رواج دارد.

غرضی در پاسخ به سوال یکی از مهندسان شرکت مشانیر مبنی براینکه از حق و حقوق کارمندان کاسته شده دلیلش چیست؟ بیان کرد: در پی مشکلاتی که کارمندان داشته‌اند طی بررسی‌هایی مبنی براینکه آیا مدیرعامل و اعضا را برای بهبود وضعیت تغییر دهند یا خیر به این نتیجه رسیدم که هیچ جابه جایی صورت نگیرد و به عنوان رئیس هیئت مدیره معتقدم در کار مدیرعامل دخالت نکنم لذا وظیفه اصلی من جلوگیری از هم پاشیدگی مشانیر است.

وی در پاسخ همان کارمند که پرسید شما چگونه می‌خواهید مملکت را با این روش اداره کنید افزود: مشکلات مملکت را هم به همان گونه که چندین وزارت خانه را اداره کردم اداره می‌کنم و اینکه شما مدیری بخواهید که تابع نظراتتان باشد خاص بیجایی است.

غرضي تاکید کرد: من رئیس هیات مدیره این شرکت مهندسی هستم و مسئول رفع اختلاف کارکنان نیستم.

وی در ادامه افزود: دولت برای اینکه کسری بودجه خود را جبران کند به توزیع طلا در جامعه دست می زند تا این خلا را پر کند.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی براینکه دیدگاه شما نسبت به جایگاه اجتماعی بانوان در جامعه چیست؟ تصریح کرد: خانم‌ها باید خودشان جایگاه خود را در جامعه پیدا کنند، همیشه در دولت‌ها به صورت شعاری با این مسئله برخورد شده است.

غرضی گفت: کاری که طی این چند سال برای خانم صورت گرفته این است که تعداد دانشجویان خانم نسبت به دانشجویان آقا در دانشگاه‌ها بیشتر شده و این نشان می‌دهد که خانم‌ها در جایگاه علمی پیشرفت کرده‌اند و در مرحله بعد باید جایگاه تخصصی کارشناسی خود را پیدا کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه شما چه بستری برای گسترش حضور بانوان در جامعه محیا می‌کنید عنوان کرد: فطرت کار ایجاب می‌کند زمینه را برای آنهایی که می‌خواهند برای آنها فعالیت می‌کنند از جمله بانوان که می‌خواهند فعالیت در اجتماع داشته باشند مهیا کنیم اما باید گفت؛ اگر کسی فرصتی را بدهد پس می‌تواند آن را نیز پس بگیرد و ضروری است که خانم‌ها خود جایگاه خود را به دست آورند.

غرضي در ارتباط با عملکرد سازمان برنامه و بودجه اظهار داشت: آنچه مردم می‌خواهند باید عملی شود و برنامه و رئیس حکومت نمی‌تواند برنامه‌های خود را انجام دهد و در راستای مطالبات مردم گامی برندارد.

وی تاکید کرد: برنامه براساس نیاز مردم جدای برنامه براساس دستور است و سازمان برنامه و بودجه تا کنون براساس دستور کار کرده است و راه حل آن این است که به جای کار فیزیکی به کنترل پولی، مالی روی آوریم.

اين كانديداي يازدهمين دوره رياست جمهوري در پاسخ به سوالی مبنی براینکه برنامه شما برطبق چشم انداز 30 ساله کشور در 4 ساله اول دولتتان چیست؟ گفت: من اصلا به صورت بخشی فکر نمی‌کنم و از سال 84 تا 87 براساس واردات دولت تورم پنهان در جامعه داشته‌ایم.

وی با اشاره به سیاست‌های دولت‌های اخیر اظهار داشت: دولت‌ها حامی اجتماعی قوی ندارند و دشمن خارجی وقتی این اشکالات داخلی را می‌بیند اقدام به فشار و تحریم می‌کند.

غرضی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر دولت نهم و دهم و هیئت وزیران آن این شانس را داشتند که وارد عرصه شوند آیاد برخود تکلیف می‌دانستید که وارد میدان رقابت انتخاباتی شوید گفت: دلیل حضور من این است که دیدم دارد به مردم ظلم می‌شود و دولتمردان دائما تکرار مكررات می‌کنند.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه با تخلفات چه برخوردی دارید گفت: اگر در جنگ پیروز شدی دیگر نمی‌خواهد وقتت را تلف کنی و به دنبال فراری‌ها بروی بلکه باید انرژی را صرف کارهای عقب افتاده کرد.

غرضي همچنین خاطرنشان كرد: آبروی نظام در صورتی حفظ می‌شود که دولت مقتدر شکل گیرد و استعداد ملت ایران هزار برابر این است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: دولت ، مقتدر ، غرضی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.