سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر نوبت قلیان معادل یک پاکت سیگار است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر خلاف تصور مردم که گمان می کنند قلیان از آب گذشته و ضرری ندارد، هر نوبت قلیان معاون یک پاکت سیگار است.

دکتر سعیدی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار علمي  باشگاه خبرنگاران گفت: میزان مصرف هر نوبت قلیان معاون 10 تا 20 نخ سیگار یا همان یک پاکت سیگار است.

وی گفت: بر خلاف تصور اشتباه مردم که گمان می کنند دود قلیان از آب گذشته بوده و ضروری برای بدن ندارد، مضرات آن حتی بیشتر از سیگار است.

 سعیدی تصریح کرد: تعداد بسیاری زیادی  سموم در دود قلیان شناسایی شده است مصرف قلیان باعث افزایش فشار خون بالا، انواع سرطان ها ، اختلال خواب و بسیاری بیماری های دیگر می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: فردی که سیگار یا قلیان می کشد، مقداری  از سموم از طریق فیلتر سیگار و یا قلیان گرفته می شود ولی وقتی دود را به بیرون خارج می کند برای افرادی که در اطراف وی هستند عوارض سموم بسیار بیشتری داشته و این  افراد  بیشتر دچار عارضه می شوند.

وی خاطر نشان کرد: کودکان و اطرافیان افراد سیگاری و  کسانی که قلیان می کشند و به صورت غیر فعال مصرف کننده  این دود بوده و دچار عوارض ناشی از سیگار و قلیان می شوند./ع2
برچسب ها: سیگار ، قلیان ، دود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.