سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفتاد درصد جمعیت کشور در آموزش های فنی و حرفه ای بوده اند

در آموزشهای آکادمی، علمی و نظری که با محوریت تولید علم و تکنولوژی به کار گرفته می شود 30 تا 40 درصد جمعیت در این حوزه آموزش می بینند و هفتاد درصد بقیه در آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای کاربردی هستند.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛پور عباس رئیس دانشگاههای علمی کاربردی در جمع خبرنگاران در کنفرانس تبيين نقش آموزش در حماسه اقتصادی گفت: با توجه به شعار امسال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی،حماسه سیاسی رابا شور و اشتیاق به خوبی رقم خواهیم زد و حماسه اقتصادی محور اقتصادی هر کشوری توسعه نیروی  انسانی است.

وی افزود: شصت درصد بنیان هر اقتصادی نیروی انسانی  کشور است که با بیست درصد تکنولوژی و امکانات و بیست درصد مابقی و ثروت ملی تخصیص  داده می شود که توسعه نیروی انسانی این محور مهم در مسیر آموزش ها متعالی می شود.

وی عنوان کرد: محور اشتغال نیروهای انسانی و استقرار و رشد در اشتغال نیازمند آموزش است.

وی خاطر نشان کرد: تغییرات در سه سال گذشته در جهت آموزش صورت گرفته که آموزش ها در دو حوزه آکادمی، علمی یا نظری است که با محوریت تولید علم و تکنولوژی است و گروه دیگر آموزش های مهارتی، فنی و حرفه ای و کاربردی که 70 درصد جمعیت کشور را پوشش می دهد.

وی افزود: افرادی که در حوزه آموزش آکادمی تحصیل می کنند از سواد و مدرک برخوردارند و در سطح مهارتی، توانایی چندانی ندارند.

وی عنوان کرد: تحول آموزش عالی در کشور در حوزه آموزش های مقاطع کاردانی و کارشناسی با محوریت صد در صد شغلی تربیت خواهند شد./ع2
برچسب ها: آموزش ، علمی ، تکنولوژی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.