سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت هفته بدون دخانیات

پخش پیامهای تبلیغاتی در مغازه‌ها و دکه‌های فروش سیگار

شهردار ناحیه دو منطقه یک گفت: 80 ویژه برنامه به مناسبت هفته بدون دخانیات در خانه‌های سلامت محله‌های ناحیه دو انجام می‌شود و پیامهای تبلیغاتی در مغازه‌ها و دکه‌های فروش سیگار پخش می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد محمدی گفت: به همت واحد سلامت اداره اجتماعی و فرهنگی ناحیه و با همکاری مدیران خانه‌های سلامت 5‌گانه محلات 80 برنامه به مناسبت هفته بدون دخانیات برگزار شد که هفته بدون دخانیات از 4 خرداد ماه آغاز و به مدت 7 روز به طول می‌انجامد.
کشیدن مواد دخانی و سیگار مضرات بسیاری را برای افراد جامعه در پی دارد و این مواد می تواند در خانواده‌ها اثر مخربی را بر کودکان و حتی بزرگسالان در پی داشته باشد.
محمدی بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی غرفه مبارزه با مواد دخانی و پیشگیری از اعتیاد، دفن نمادین سیگار، تور گردشگری با موضوع آموزشی مبارزه با دخانیات، مسابقات پیامهای ضد دخانیات، پخش فیلم انیمیشن‌ مبارزه با مواد دخانی برای کودکان از جمله خدمات ارائه شده به شهروندان است.
اعتیاد به نیکوتن‌، سنگینترین‌، پرعارضه‌ و پرهزینه‌ترین هم چنین مرگبارترین اعتیاد شناخته شده است مه هزینه‌های درمانی افراد سیگاری دو برابر هزینه مصرف سیگار آنان است و اغلب این هزینه نیز از محل بودجه مشترک با افراد غیر‌سیگاری پرداخت می شود.
ترکیبات نیکوتین خون نیمی از کودکان ایرانی، بالاتر از حد مجاز است و والدین بسیاری از این کودکان حتی یکبار نیز سیگار مصرف نکرده‌اند که از هر دو نفر سیگاری یک نفرشان‌ 15 تا 25 سال زودتر از موعد مقرر می میرند.
محمدی اظهار داشت: پخش بروشورهای ترک سیگار، سلامت همگانی از دیدگاه طب سنتی، قلیان تهدید جدی در هفته دخانیات انجام می شود و خانه‌های سلامت و بوستانها آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.
سیگار کشیدن و ادامه مصرف آن اغلب ناشی از باورهای غلطی است که در جامعه رواج پیدا کرده است که این دلایل مانند احساس بزرگی و قدرت، لاغری، رفع عصبانیت، رفع خستگی و جذابیت همگی بی‌پایه و اساس بوده و هیچ‌کدام توجیهی برای مصرف سیگار نیست.
امید است با فرهنگ‌سازی از طریق ارگانهای مختلف مثل شهرداری و ارائه آموزشهای لازم به شهروندان و خانواده‌ها فرهنگ نادرست سیگار کشیدن و استفاده از مواد دخانی از جامعه رخت بربندد‌./ز
برچسب ها: شهردار ، منطقه ، دو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.