سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خشکی ريشه ها قامت درختان لرستان را خم کرد

مدیر اداره جنگل‎های منابع طبیعی لرستان گفت: 20 درصد از جنگل‎های استان با پدیده زوال و خشکی ريشه ها مواجه هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران  ،علی آریان مدیر اداره جنگل‎های منابع طبیعی لرستان گفت: ایران روی کمربند خشک زمین و زلزله‎خیز واقع شده و لرستان استانی است که در زاگرس میانی قرار گرفته و در چند سال اخیر با خشکسالی‎های پی‎در‎پی مواجه شده، البته همین امر، تنش‎های محیطی را بر جنگل‎ها وارد کرده است.  
 
 وی ادامه داد: هم‎چنین بحث ریزگرد‎ها که از کشورهای همسایه می‎آیند با وجود اینکه فاصله زیادی با آنها داریم اما دانه‎های ریز آن از فیلترها نیز گذشته و وارد کشور می‎شوند.  
 
 آریان اضافه کرد: این‎گونه عوامل از عوامل غیر زنده به شمار می‎آیند اما عوامل زنده‎ای هم‎چون دام و چرای بیش از حد نیز در این امر دخیل هستند.  
 
 مدیر اداره جنگل‎های منابع طبیعی استان، یاد‎آور شد: در این میان تغییر اقلیم نیز که باعث گرم و سرد شدن هوا می‎شود، زمینه بروز آفات را فراهم می‎آورد.  
 
 آریان با بیان اینکه 20 درصد از جنگل‎های استان با این پدیده مواجه هستند و در مراحل بحرانی به سر می‎برند، خاطرنشان کرد: باید در این راستا عوامل اصلی و اثرگذار‎تر شناسایی شده و برای درمان اقدام شود.  
 
 وی تاکید کرد: پیشنهاد‎هایی برای قطع درخت‎های آلوده داده شد اما موافق نبودیم زیرا اگر بنا باشد درختی حذف شود باید دلایل کافی وجود داشته باشد؛ حتی دوستانی نیز در ایلام این کار را انجام دادند اما در این میان کسانی هم بودند که می‎گفتند باید درختان بمانند زیرا مأمنی برای سایر موجودات است.  
 
 آریان گفت: این بحثی ملی و استانی است که اثرات آن برای تمام مردم دنیا مشهود است زیرا این جنگل‎ها امانت‎هایی هستند که باید برای آیندگان باقی بمانند بنابراین باید به نتیجه کلی رسید. 

انتهاي پيام/

برچسب ها: خشکیدگی ، درختان ، لرستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.