سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

سمپاشی بیش از هزار و 200 هکتار از گندمزارهای آفت زده خراسان شمالی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: عملیات مبارزه با زنگ زردگندم در سطح هزار و 270 هکتار از گندمزارهای این استان انجام شد.


محمدنقی کاظمیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، با بیان اینکه مبارزه با زنگ زرد گندم بیشتر در گندمزارهای شهرستان های راز و جرگلان، بجنورد و شیروان انجام شده است،افزود: سمپاشی مزارع گندم از شیوع بیماری به مدت یک ماه جلوگیری می کند که به دنبال آن نیز با افزایش دمای هوا، طغیان این آفت به صورت طبیعی مهار می شود.

وی از تمامی گندمکاران این استان خواست در صورت مشاهده زنگ زرد در مزارع خود با این بیماری مبارزه کنند تا از شیوع آن جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه بارندگی های اخیر و کاهش دمای هوا باعث شد تا بیماری زنگ زرد در گندمزارها شیوع بیشتری پیدا کند،گفت:مناسب ترین طرح برای مهار پیشرفت بیماری زنگ زرد در گندمزارهای استان در شرایط کنونی سمپاشی است.

کاظمیان خاطرنشان کرد:بارندگی و افزایش رطوبت همچنین می تواند به بروز بیماری برگی لکه سیاه و آتشک دردرختان سیب و گلابی و بیماری لب شتری در گونه هلو است.

وی افزود:رطوبت شرایط پیدایش بیماری سپیدک انگور را نیز مهیا می کند که برای مبارزه با این آفت باغداران باید تاکستانهای خود را سمپاشی کنند.

وی از تمامی کشاورزان خواست تا توصیه های کارشناسان کشاورزی را جدی گرفته و بموقع با بیماریهای نباتی مبارزه کنند./س

برچسب ها: سمپاشی ، گندمزار ، آفت زده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.