سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

امسال یکهزار و ششصد تن گل محمدی از باغات اسکو استحصال می شود

مدیرجهادکشاورزی شهرستان اسکو گفت: این شهرستان با داشتن 560 هکتار سطوح زیر کشت گل محمدی رتبه اول استان آذربایجان‌شرقی را به خود اختصاص داده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، ایمانی درحاشیه بازدید از مزارع گل محمدی شهرستان اسکو، بیشترین سطح زیر کشت گل سرخ را در روستاهای گنبرف، کردآباد، مجارشین و عنصرود عنوان کرد وگفت: به منظورشناخت و معرفی ظرفیت روستاها در تولید این محصول، همه ساله جشنواره برداشت گل محمدی در این شهرستان برگزار می‌شود.

وی در ادامه افزود: براساس پیش بینی های بعمل آمده امسال یکهزار و ششصد تن محصول گل محمدی از باغات این شهرستان استحصال که در مقایسه با میزان تولید سال گذشته، افزایش یکصد تنی را بدنبال خواهد داشت.

ایمانی با اظهار اینکه ایجاد کارخانه فرآوری و اسانس گیری به همراه توسعه سطوح زیرکشت محصول، می تواند این شهرستان را به قطب مهم تولید گل سرخ در کشور تبدیل نماید، ادامه داد: فعالیت چند مرکز گلاب گیری در سطح اسکو با توجه به میزان تولید گل محمدی در حال حاضر ناکافی بوده و ایجاد کارگاه های گلاب گیری جدید، علاوه بر ایجاد زمینه های لازم برای اشتغال مولد، روند توسعه باغات را نیز بهبود خواهد بخشید و این مدیریت از ایجاد مراکز فرآوری گل محمدی در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی شهرستان، حمایت لازم را انجام می دهد.

گفتنی است: گل محمدي يکي از منابع درآمد اصلي باغداران شهرستان اسکو بوده و در فصل برداشت، روزانه بیش از20 تن گل محمدي از اين شهرستان به استان هاي دیگر صادر مي شود./س

برچسب ها: گل ، محمدی ، باغات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.