سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مراسم پر شور اعتکاف در زندان‌هاي استان قزوين برگزار شد

مديركل زندان‌هاي قزوين از برگزاري مراسم پور شور اعتكاف در زندان‌هاي اين استان خبرداد.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "حميدرضافراست طلب" با اعلام اين خبرگفت: همزمان با ایام البیض، مراسم معنوی اعتکاف با حضور بيش از 400 نفر ازمددجویان بويژه نسوان برگزار شد.

 وي ادامه داد: رجب ماه استغفار ورحمت خداوند بربندگان است و اعتكاف، نماز و تلاوت قرآن تجلي خودسازي وتهذيب نفس انسان‌هاست؛‌ازاين رو مراسم اعتكاف  از سحرگاه روز ۱۳ رجب با قرائت قرآن و تضرع به پیشگاه الهی درزندان‌ها آغاز شد.

 مديركل زندان‌هاي قزوين اظهارداشت: اعتكاف از روي ايمان و باور، برکات اخروی و دنیوی، آمرزش گناهان و جلب محبت پروردگار رابه همراه دارد.

 فراست طلب متذكر شد: روزه گرفتن و به عبادت پرداختن در ماه رجب، تحول عظيمي در روح انسان پديدآورده و مسير زندگي اورا تغيير مي‌دهد.

وي به ويژگي‌هاي معتکفين اشاره كرد وافزود: معتكف کسي است که با انس به معنويات، تقویت اراده وتواضع، ازغفلت و فراموشی دوری نموده وبه سوي ناپاكي‌ها و زشتي‌ها سوق نمي‌يابد.

 مديركل زندان‌هاي قزوين تأکیدکرد: در اين ماه پرخير وبركت، عبادت خدا و پيروي از ائمه معصومین (ع) موجب كم شدن خطا و وبزه می‌شود.
 
گفتني است؛  مراسم اعتكاف امسال نيز در بند نسوان و با حضور بيش از نيمي از آنها برگزار شد و  درطول اين مراسم علاوه بر اقامه نمازهای  جماعت، مسائل شرعی و احکام توسط مبلغین ديني برای مددجويان تشریح شد.

انتهاي پيام/
 
برچسب ها: اعتکاف ، زندان ، قزوین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.