سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

نقشی مهم پایانه بار هوایی اصفهان در توسعه صادرات غیر نفتی کشور

رییس کمیسیون تجارت، خدمات و ارتباطات اتاق اصفهان گفت: پایانه بار هوایی اصفهان می‌تواند در توسعه صادرات غیر نفتی کشور نقشی مهمی ایفا کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان «جعفر ذره بینی» در نشست مشترک اعضای کمیسیون تجارت با جمعی از صادرکنندگان استان اصفهان گفت: صادرکنندگان استان اصفهان و سایر استان‌ها می‌توانند از طریق این پایانه کالاهای خود را در اسرع وقت به دست مشتریان برسانند.

وی تصریح کرد: با وجودی که برخی از فرصت‌های تجاری در اثر نبود این زیرساخت‌ها از دست رفته ولی باید نهایت استفاده را از این زیرساخت‌های صادراتی برای افزایش صادرات غیر نفتی کشور انجام پذیرد.

رییس اتحادیه تولید کنندگان و صادرکنندگان محصولات کشاورزی اتاق اصفهان در این جلسه گفت: پایانه بار هوایی اصفهان یک زیرساخت توسعه صادرات است که می‌تواند در افزایش صادرات استان و کشور نقش موثری داشته باشد.

«محمدرضا کیانی» از رقابتی شدن قیمت پایانه بار همراه مسافر شرکت‌های هواپیمایی خبر داد و گفت: تعیین قیمت انتقال بار هوایی بیش از یک سال توسط کارگو اصفهان مورد بررسی و رایزنی بود و پس از تنظیم قرارداد به قیمت رقابتی با بار همراه با مسافر رسید.

وی مزیت پایانه بار هوایی برای فعالان اقتصادی که خواستار صادرات و واردات در اسرع وقت می‌باشند را قابل توجه دانست و گفت: بار همراه مسافر دارای محدودیت حجمی و وزنی و همچنین امکان انتخاب برای پرواز چارتر وجود ندارد ولی در پایانه بار هوایی اصفهان این امکان برای صادرکننده و واردکننده وجود دارد.

وی از تکمیل زنجیره کالا برای صادرات و واردات بار هوایی توسط پایانه اصفهان خبر داد و گفت: فعالان اقتصادی می‌توانند از طریق این پایانه کالاهای خود را به تمام نقاط جهان به صورت مستقیم و غیر مستقیم ارسال کنند.

وی تولید محصولات کشاورزی گلخانه‌ای در استان اصفهان را بیش از 6 میلیون تن اعلام کرد و گفت: صادرات 2 هزار و 500 تن از این محصولات می‌تواند ظرفیت یک سال این پایانه را تکمیل کند.

کیانی پایانه بار هوایی را متکی بر صادرات محصولات کشاورزی ندانست و گفت: همه بخش‌های اقتصادی می‌توانند از این پایانه استفاده کنند.

وی کشورهای آسیای میانه CIS را فرصت مناسب برای صادرات کالا و خدمات استان اصفهان دانست و گفت: ارسال بار هوایی کالاها علاوه بر سرعت دسترسی خریداران به کالا می‌تواند در چند برابر شدن سرمایه در گردش فعالان اقتصادی موثر باشد./ب

برچسب ها: اصفهان ، نشست ، صادر ، کنندگان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.