سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

كسب بيشترين عناوين بين دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور توسط جندي‌‌شاپور اهواز

برگزيده نخست كشوري ششمين جشنواره آموزشي شهيد مطهري با اشاره به ارايه 26 فرآيند در حيطه‌هاي هشت‌گانه جشنواره در سطح استاني، از حضور چهار فرآيند برتر از دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در سطح كشوري و درخشش اين دانشگاه در بين 55 دانشگاه علوم پزشكي كشور با كسب 2 مقام نخست و 2 مقام دوم خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ دكتر محمد علوي با بيان اين‌كه جشنواره آموزشي شهيد مطهري هر ساله به‌عنوان يك جشنواره مهم آموزشي در كشور در سطح دانشگاه‌هاي علوم‌ پزشكي برگزار مي‌شود، اظهارداشت: اين جشنواره كه به پاس بزرگداشت مقام معلم شهيد انقلاب استاد مرتضي مطهري، پايه‌گذاري شده‌است، با هدف تجليل از اساتيد نمونه كشور كه در زمينه‌هاي مختلف آموزشي شامل روش تدريس، مديريت و رهبري و حوزه‌هاي فرهنگي پژوهش در آموزش فعاليت داشته‌اند، ارايه روش‌ها و فرآيندهاي آموزشي جديد يا اصلاح فرآيندهاي قبلي، ارتقا روش‌هاي آموزشي در جهت آموزش بهتر و تربيت بهتر دانش‌آموختگان علوم پزشكي و پژوهش پيرامون روش‌هاي مختلف آموزشي در دنيا و معرفي بهترين روش‌ها برگزاري مي‌شود.

 

وي خاطرنشان كرد: دستاورد امسال دانشگاه علوم پزشكي جندي‌شاپور اهواز ارايه 26 فرآيند آموزشي در سطح استاني بود. در اين جشنواره كه از هفتم تا نهم ارديبهشت‌ماه در دانشگاه برگزار شد، چهار فرآيند برتر به سطح كشوري راه يافت؛ اين جشنواره در سطح كشوري با عرضه محصولات آموزشي شامل فرآيند‌ها و روش‌هاي تدريس و ابداعات و اختراعات در زمينه آموزشي از تمام دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور در 11 و 12 ارديبهشت‌ماه، در دانشگاه علوم پزشكي ايران برگزار شد كه دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور با ارايه چهار فرآيند برگزيده كشوري و كسب 2 رتبه نخست و 2 رتبه دوم، بالاترين نمره را بين دانشگاه‌هاي ديگر به خود اختصاص داد؛ اين در حالي است كه دانشگاه تهران تنها 2 فرآيند كشوري عرضه كرد و حائز يك رتبه نخست و يك رتبه دوم شد.

 

برگزيده نخست كشوري جشنواره آموزشي شهيد مطهري، اين جشنواره را در حقيقت نوعي مسابقه علمي‌‌آموزشي بين دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كشور جهت ارتقاء دانش علوم پزشكي و بهبود كيفيت تربيت دانش‌آموختگان اين حوزه توصيف كرد و درباره طرح ارايه شده از سوي وي در جشنواره توضيح داد: اين فرايند پيرامون فرهنگ دفاع مقدس و در زمينه درس "آشنايي با ارزش‌هاي دفاع مقدس" دانشجويان علوم پزشكي با عنوان "ارايه الگوي آموزشي جهت آشنا كردن دانشجويان علوم پزشكي با فرهنگ ارزش‌هاي دفاع مقدس" ارايه شد.

 

علوي افزود: در اين فرآيند با همكاري دانشگاه شهيد بهشتي، دانشجويان با حضور در بيمارستان صحرايي امام حسين(ع) با اتفاقات دوران جنگ تحميلي، بمباران شيميايي، چگونگي مداواي مجروحان شيميايي و در كنار آن دفاع، ارزش‌هاي دفاع مقدس و حماسه ايثار و شهادت بين مردم، دانشگاهيان ، اساتيد و مردم بومي آشنا شدند. در واقع در اين فرآيند فرهنگ دفاع مقدس در قالب يك روش درسي تحت عنوان "اجمال گروه" (گروه‌هاي كوچك آموزشي) به دانشجويان منتقل مي‌شود.

 

وي با اشاره به اجراي اين طرح به مدت سه سال در دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور تصريح كرد: يك طرح زماني به فرآيند تبديل مي‌شود كه طي مراحلي اجرا، نتايج آن بررسي و دستاوردهاي حاصل از اجراي آن مشخص شود؛ در اين طرح هم در مدت سه سال دانشجويان مورد ارزيابي قرار گرفتند و نكات برجسته آن آشكار شد.

 

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز همچنين ديگر طرح حائز رتبه نخست كشوري از دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور را فرآيند دكتر شريف مخمل‌زاده پيرامون نحوه نسخه نويسي آنتي بيوتيك‌ها و چگونگي كاستن از مقاومت ميكروبي عنوان و خاطرنشان كرد: اين طرح هم در حقيقت يك فرآيند آموزشي در مورد روش‌هاي مدرن و درست نسخه نويسي است. 2 طرح ديگر حائز رتبه دانشگاه هم در زمينه آموزش و مرجعيت و رهبري ارايه شد و در مجموع دانشگاه پرافتخارترين حضور خود را در ششمين جشنواره شهيد مطهري تجربه كرد. به گونه‌اي كه سال گذشته با ارايه يك فرآيند برتر كشوري و 2 سال قبل با ارايه سه فرآيند برتر كشوري و كسب يك رتبه نخست و 2 رتبه سوم در اين جشنواره حضور داشت.

 

علوي با اشاره به تأثير زياد اين دستاورد در رنكينگ دانشگاه‌ها افزود: براي رتبه‌بندي از شاخص‌هاي آموزشي و پژوهشي استفاده مي‌شود كه كسب رتبه‌هاي كشوري در جشنواره آموزشي شهيد مطهري هم از شاخص‌هاي مهم آموزش است. /س
برچسب ها: کسب ، عناوین ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.