سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غرضی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

به نفع هيچ کس کنار نمي‌روم/ من از بطن انقلابم، جریان‌های موجود حاشیه هستند

کاندیدای يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري گفت: من از بطن انقلابم، جریان‌های موجود حاشیه هستند چرا که چند سال است به قدرت رسیده‌اند اما کاری نکردند.

به گزار خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، "محمد غرضی" کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در نشست خبری خود که صبح امروز در خبرگزاری مهر برگزار شد، اظهار داشت: ما ملتی کم‌نظیر هستیم که ظرف ۱۰۰ سال گذشته کارهای مهمی انجام داده‌ایم. قریب یک قرن است که ملت ما همیشه در فعالیت سیاسی بوده است.

وی با بیان اینکه ما با انقلاب اسلامی جواب کودتای آمریکایی را دادیم تصریح کرد: کشور ما در جنگ با آن‌ها مقاومت کرد و سرانجام پیروز شد در ظرف این ۳۴ سال یک سری مسائل به غفلت گذشته است ما نسلی هستیم که انقلاب کردیم جنگیدیم و علاوه بر اینکه سازندگی انجام شد هنوز در مسیر آن قرار داریم.

غرضی ادامه داد: از لحاظ فیزیکی اقدامات سازندگی بسیار خوب و مفید بوده است اما غفلت‌هایی نیز شده است که این مسئله منجر به بروز تورم در کشور شده است.

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری اظهار داشت: می‌توانیم بگوییم دولت‌های قبلی قانونی بودند اما نمی‌توانیم بگویم اسلامی بودند باید این مسئله را تأکید کنم که دولت بنده ضد تورم است و با عملی کردن این شعار خواهان حاکم شدن آرامش بر مردم کوچه و بازار است تا از این طریق قدرت سیاسی نیز اندکی آرام گیرد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه اعضای تیم کاری شما را چه کسانی تشکیل می‌دهند گفت: من ۷۲ سال سن دارم بیش از ۶۰ سال کار انقلاب و سیاسی کرده‌ام لذا نگاه من به اداره کشور جامعه است اینکه گروهی بگویند ما منتخب تو هستیم این حرف را نمی‌پذیرم چرا که در هر مجموعه‌ای که وارد شوند هدفشان تقویت آن مجموعه و آن گروه است لذا تیم من ملت ایران است.

غرضی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه چه نیازی موجب شد تا شما برای کاندیداتوری ثبت‌نام کنید، به مسئولیت خود در وزارت نفت اشاره کرد و اظهار داشت: بنده قبل از انقلاب به مدت یک دهه فراری و سپس در خدمت حضرت امام(ره) بودم، بنابراین بهتر است این سؤال خود را از شورای نگهبان بپرسید.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره پرونده هسته‌ای ایران گفت: قضیه انرژی هسته‌ای مسئله ما و آمریکاست که ۶۰ سال است با هم در جنگ هستیم آن‌ها حرف نامربوط می‌زنند چرا که ما مطابق قانون عمل می‌کنیم. آمریکایی‌ها خواهان وارد کردن فشار سیاسی بر ایران هستند، اما ما همان‌طور که جواب کودتای ۲۸ مرداد را در ۲۲ بهمن ۵۷ به آن‌ها دادیم در این قضیه نیز جواب آن‌ها را می‌دهیم.

غرضی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه واکنش شما در مورد صحبت محمد شریعتمداری که گفته است در تلاش هستیم تا غرضی به نفع روحانی و عارف کناره‌گیری کند چیست، اظهار داشت: هنگام ثبت‌نام، خبرگزاری‌ها از بنده سوال کردند آیا به نفع کسی کنار می‌روید، من نیز جواب دادم در این عزیزانی که ثبت‌نام کرده‌اند نفعی نمی‌بینم لذا نامه‌ای به شورای نگهبان نوشتم که به نفع هیچ کس کناره‌گیری نمی‌کنم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه خود را متعلق به کدامیک از جریان‌های موجود می‌دانید؟ گفت: من از بطن انقلابم، جریان‌های موجود حاشیه هستند چرا که چند سال است به قدرت رسیده‌اند اما کاری نکردند.

محمد غرضی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه‌های اقتصادی شما به صورت جزئی چیست؟ اظهار داشت: دولت‌هایی که ظرف 100 سال گذشته روی کار آمدند، با تورم کشور را اداره کردند و طی این 100 سال تولید از ایران رخت بربسته است و من معتقدم که تورم ناشی از این است که دولت بیش از درآمد خود هزینه می‌کند.

وی با بیان اینکه شما با بدهکاری دولت چه می‌کنید؟ بیان کرد: وقتی که دولت مستقر می‌شود باید نتایجی مثبت از خود بجای بگذارد و نباید مثل چهار دولت گذشته از کار برکنار شود بلکه با کسب درآمد می‌تواند بدهی‌های خود را بپردازد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه افزود: دولت‌ها نباید برای جبران بدهی خود پول و اسکناس چاپ کنند.

وی گفت: اگر مورد قبول رأی مردم قرار گیرند و 55 میلیون در صحنه حضور پیدا کنند یک اقتدار سیاسی ایجاد می‌شود که می‌تواند بیش از درآمد هزینه نکنم.

غرضی با اشاره به برنامه دیگر اقتصادی خود اظهار داشت: توسعه جمهوریت از جمله اهداف من است و معتقدم که باید عامه مردم را برای احقاق این مهم بر جریان امور دولت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه باید استانداران هر استان توسط خود مردم آن استان انتخاب شوند، گفت: از جمله اختیارات دولت انتخاب استاندار است اما نظر من این است ملت با معرفی فردی که خود می‌شناسند و رأی می‌دهند اختیار هر استانداری را بر عهده مردم بگذاریم.

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری همچنین تصریح کرد: من خود عهده‌دار مسئولیت استانداری بوده‌ام و می‌دانم اگر آدمی 50 سال در یک استان زندگی کند ظرفیت آن استان را به طور کامل درک نمی‌کند. بنابراین مردم با انتخاب یک استاندار از میان خودشان حداقل می‌دانند 4 سال با چه کسی طرفند.

غرضی در ادامه بیان کرد: استانداری که به این نحو انتخاب شود، می‌تواند مسئولیت را برعهده بگیرد و همچنین اختیارات رئیس جمهور را هم دارد و تنها باید ذهنیتی مبنی بر تجزیه طلبی نداشته باشد و جناح گرایی وی اعم از چپ، راست و میانه بلااشکال است.

وی در ادامه تأکید کرد: در مدل انتخاب استاندار توسط مردم فردی که مورد رأی قرار می‌گیرد 60 الی 70 درصد آرا را به خود اختصاص دهد همچنین مردم نیز فرد مورد قبول را به جامعه معرفی کنند و این راه بهترین وجه آرام کردن استان ها است.

وزیر اسبق نفت در ارتباط با اجرای مدل انتخاب استاندار توسط مردم در کلانشهر تهران اظهار داشت: تهران را به 6 استان تقسیم می‌کنم لذا معتقدم مردم تهران سی نماینده‌ای را که انتخاب می‌کنند هیچ اشراف و شناختی نسبت به آنها ندارند و همچنین نمایندگان هم از هماهنگی لازم برخوردار نیستند.

غرضی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه شما در جهت صنعت، تجارت و واردات و صادرات چیست؟ عنوان کرد: برای واردات و صادرات با جامعه بین‌المللی روبرو هستیم و باید قوانین جهانی را رعایت کنیم و برای صادرات باید پول ملی تثبیت تا نیاز داخلی تأمین شود و به دنبال آن استاندارد لازم را کسب کرده تا مخاطب جهانی پیدا کنند.

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری با اشاره به صادرات اتومبیل در ایران گفت: در حال حاضر اتومبیل به دیگر کشورها صادر می‌کنیم اما حتما هزینه‌هايی برای آن می‌دهیم که این صادرات نیست.

وی افزود: اولین کاری را که برای صادرات و تولید باید انجام شود ایجاد نظم عمومی و تثبیت پول ملی است يعني تورم به یک یا دو درصد برسد.

غرضي همچنین به صادرات آهن اشاره کرد و گفت: اکنون صادرات آهن داریم اما به قیمت ارزان در بازار جهان فروخته می‌شود که این صادرات محسوب نمی‌شود.

وی در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه تیم خود را برای اداره کشور مشخص کرده‌اید یا خیر؟گفت: از بین مردم تیمی را انتخاب می‌کنم و مقصودم کسانی است که توانایی کار دارند و گروه و دسته‌ای خاص مدنظر ندارند لذا به کسی که بتواند با تورم مبارزه کند، در وزارت‌خانه مقررات‌نویس باشد و بتواند به استان‌ها مسئولیت واگذار کند مسئولیت واگذار می‌کنم.

غرضی همچنین بیان کرد: با تجمع پول هنگفت در یک مرکز مبارزه می‌کند و آن را در واحدهای فعال و کوچکتر تقسیم خواهم کرد و معتقدم کوچک زیبا و بزرگ زشت است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما معتقدید که رئیس‌جمهور باید تک بعدی باشد و دغدغه تان مسائل اقتصادی چیست؟ اظهار داشت: هیچ دغدغه دیگری برای حوزه‌های اجتماعی و هنری ندارم و معتقدم انقلاب اسلامی همه کار خود را انجام داده و سازندگی داشته است و تنها مسئله‌ای که غفلت شده تورم است.

غرضی افزود: مدیریت‌های دولتی به جای اینکه به قدرت سیاسی انقلاب بیافزایند، از آن کسر کرده‌اند و وقتی چرایی آن را سوال می‌کنیم پاسخ می‌دهند که فقرا دستشان از حکومت کوتاه شد و توان مالیشان پایین آمد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: علت مشکلات دولت بخاطر مسائل اقتصادی است، نه دیگر حوزه‌ها و معتقدم جناح‌گرایی در ایران شکست خورده است، مردم دولت‌ها را تحمل کردند.

وی در ادامه افزود: طی این صد سال دولت ارزشمندی که بتواند ایستادگی داشته باشد بر سر کار نیامده است و دولت‌هایی که سر کار امده‌اند منویات مردم را نتوانستند انجام دهند اگر فکر می‌کنید که دولت در جریان های چپ و راست تداوم پیدا می‌کند، اشتباه می‌کنید.

غرضي با اشاره به صحبتی که با آیت الله موسوی اردبیلی داشته است، گفت: به ایشان گفتم که دولت امکانات ارزان در اختیار افراد می‌گذارد اما آنها کم‌کاری می‌کنند و بعد اختلاف‌شان را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهند.

وی اظهار داشت: قانون باید منافع عامه را حفظ کند اما در این مدل منافع خواسته حفظ شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آموزش عالی چیست و وزیر علوم خود را چگونه انتخاب می‌کنید؟ گفت: جزو کسانی بودم که در سال 72 به شدت از جاسبی برای موازین دانشگاه آزاد حمایت کردم.

وی همچنین ادامه داد: برای انتخاب وزیر علوم از اکنون پرداختن به اشخاص خلاف شرع است.

غرضی در پاسخ به اینکه در صورت عهده دار شدن مسئولیت ریاست‌جمهوری برنامه شما برای همگن کردن دولت‌ها در فضای بین‌الملل چیست؟ اظهار داشت: فرد بی‌تجربه‌ای نیستم و معتقدم برای تحریم‌ها حتما باید رضایت مردم را جلب کنیم و واردات را در صورت آرامش فضای داخلی حذف کنیم.

وی در ادامه افزود: زمانی که وزیر نفت بودم 1200 دلار پول به این کشور از طریق فروش بشکه‌های نفت آوردم اما دلارها بد خرج شد و به توان اداری کشور نیافزود و بین راه هدر رفت.

وی ضمن انتقاد به سیاست‌های دولت فعلی تأکید کرد: دولتی که درگیری داخلی دارد موفق به انجام وظایفش نمی‌شود و یارانه گرفتن رفیق گرفتن است.

کاندیدای رياست جمهوري در ارتباط با مسکن مهر گفت: دولت پول زیاد از بانک برداشت و با هزینه‌های زیاد مسکن مهر را به اجرا درآورد و معتقدم شهرسازی به کار کارشناسی نیاز دارد اما مسکن مهر در نقاط بیابانی که امکانات شهری اعم از آب و برق تلفن نداشت ساخته شده است و رضایت مردم باید در خرید مسکن مهر لحاظ شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: جریان ، موجود ، حاشیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.