سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دست ضد انقلاب در آستین دولت کانادا

در روزگاری که نقض حقوق بشر در کشورهای غربی بیداد می‌کند و تبعیض نـژادی، قاچاق و استثمار جنسی کودکان، نقض حق دسترسی به غذا، قوانین و مقررات تبعیض آمیز علیه مردمان بومی ‌و گروه‌های اقلیت، نرخ روز افزون فقر و بیکاری در میان جوامع مهاجر، نژادگرایی، نژادپرستی و بیگانه هراسی این کشورها را فرا گرفته و روزی نیست که خبری از برخورد وحشیانه پلیس این کشورها با اقلیت های به ویژه سیاه پوست به گوش نرسد، در دوره‌ای که رهبران جنبش های حقوق بشری در این کشورها یکی پس از دیگری و در سکوت محض رسانه‌ای ترور می‌شوند، با این وجود و علی‌رغم نقض گسترده و سازمان یافته حقوق بشر در غرب، روزی نیست که مقامات کشورهای غربی به بهانه حمایت از حقوق بشر کشور مستقلی را به نقض حقوق بشر متهم نکنند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، جای تعجب ندارد زمانی که مقامات رسمی‌این کشورها رسما به حمایت از ضد انقلاب و اپوزیسیون رنگ باخته خارج از کشور پرداخته و آبروی نداشته خود را خرج کسانی می‌کنند که حنایشان مدتهاست هیچ رنگی ندارد.در یکی از تازه ترین مصادیق این اقدامات مداخله گرانه، دولت کانادا (کشوری که در آن گرفتن اعتراف تحت شکنجه عملی قانونی به شمار می‌رود) به صورت تمام قد به حمایت از تعدادی عناصر معلوم الحال ضدایرانی پرداخته و با دراز کردن دست دوستی به سوی آنان و اظهارات سخیف و غیر مسئولانه خواستار پایان دادن به حکومت ایران شده است. به گزارش سایت اینترنتی روزنامه نشنال پست کانادا، جان برد وزیر امورخارجه کانادا طی کنفرانسی با موضوع انتخابات پیش رو در ایران که با حضور 50 تن از عناصر اپوزیسیون و ضد انقلاب ساکن کانادا برگزار شد، از سیاست جدید دولت متبوعش برای براندازی نظام جمهوری اسلامی‌در ایران پرده برداشت. وزیر امور خارجه کانادا در این کنفرانس که در روزهای 20 و 21 اردیبهشت 92 با نام «گفت‌‌و گوی جهانی برای آینده ایران» توسط سازمان جاسوسی کانادا در دانشکده مانک دانشگاه تورنتو برگزار شد، با انتقاد از آنچه وی عدم حمایت قاطع دولت کانادا از فتنه سال 88 در ایران خواند به گروه‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی‌ایران چراغ سبز نشان داده و به صورت مستقیم از پیاده نظام خود در داخل ایران خواست تا به خیال خام خود اقدام به باز تولید فتنه و اغتشاش و براندازی نظام اسلامی‌کنند. وی که سابقه حمایت همه جانبه از گروهک تروریستی منافقین را نیز در کارنامه افتخارات ضد ایرانی خود دارد و با بسیاری از مراکز ضد انقلاب در ارتباط نزدیک بوده، هدف از این کنفرانس را تقویت صداهای به زعم وی دموکراسی‌خواه از طریق فضای مجازی و استفاده از سایت های اجتماعی پیش از انتخابات 24 خرداد دانست. ظاهرا اوتاوا تلاش دارد با استفاده از سایت هایی مانند فیس‌بوک و توئیتر به گفتگوی مستقیم با مردم ایران پرداخته و با به بحث گذاشتن موضوعاتی چون اقتصاد ایران، آزادی سیاسی، برابری زنان و انزوای دیپلماتیک ایران مردم را به سمت ساختارشکنی و ایستادن علیه نظام سوق دهد.

در همین راستا دولت کانادا با همکاری دانشکده مانک دانشگاه تورنتو اقدام به راه اندازی سایت اینترنتی با عنوان گفت و گوی جهانی برای آینده ایران و صفحاتی با همین نام در فیسبوک و توئیتر نموده است. گفتنی است افرادی همچون مهرانگیز کار جاسوس رسمی‌CIA ، نازنین افشین‌جم دوست سابق رضا پهلوی و همسر فعلی وزیر دفاع کانادا، ایمان فروتن از سلطنت‌طلبان ورشکسته و مجری شبکه اندیشه و همچنین شیوا محبوبی از اعضای حزب کمونیست کارگری در این کنفرانس حضور داشتند. دولت کانادا که سابقه طولانی در اقدامات ضد ایرانی دارد روابط دیپلماتیک خود با ایران را سپتامبر گذشته به طور کامل قطع و در تصویب تحریم‌ها علیه ایران نقش کلیدی ایفا نموده است.




اما همین دولت که خیلی دوست دارد نقش دایه دلسوزتر از مادر را برای ایرانیان بازی کند در نتیجه تقلب های گسترده انتخاباتی که به رسوایی روبوکالز معروف است به قدرت رسید و فرافکنی های دولت استیفن هارپر ( نخست وزیر جنگ طلب کانادا) بیشتر در راستای انحراف افکار عمومی‌در داخل و خارج کانادا نسبت به مسایلی مانند نحوه به قدرت رسیدن وی یا موارد فاحش و سیستماتیک نقض حقوق بشر در این کشور می‌باشد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.