سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساجدي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

هراس از نفوذ "بحران سوریه" ترکیه را وادار به ساخت دیوار حائل کرده است

يک کارشناس سياست خارجي گفت: ترکیه به شدت از نفوذ تبعات بحران در سوریه به این کشور هراس دارد و تلاش مي‌كند با ساخت دیوار حائل از نفوذ درگیری‌ها جلوگیری کند.

"محمد ساجدي" درگفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به تصمیم ترکیه برای احداث ديوار حائل در مرز سوريه گفت: اين کشور با احداث اين ديوار احاطه‌اي بر حوادث نداشته و درصدد است با این اقدام از نفوذ تبعات درگیری‌ها به داخل ترکيه جلوگیری کند.
 
وي ادامه داد: ترکیه از حفظ مرز خود عاجز مانده و احتمال هجوم نيروهاي سوريه به داخل اين کشور را قریب‌الوقوع دانسته و در اين راستا موفقيت ميداني به نفع سوريه است.
 
ساجدي  اظهارداشت: در کنفرانس ژنو 2 از معارضین تروریست دعوت به عمل نيامده و اين نشانه شکاف ميان آنها است، بنابراين تشتت رهبران معارض، عملا ترکيه را وادار به ساخت ديوار حائل کرده است.
 
اين کارشناس در پايان نخست وزير ترکیه را مسئول اين حملات دانست و خاطرنشان کرد: اردوغان به دليل جنگ افروزي‌ها و نداشتن شناخت کامل منطقه  عملا ترک‌ها را وارد جنگي کرد که پايان آن مشخص نيست و آمارهاي اخير نشانگر نارضايتي مردم اين کشور در قبال سياست‌هاي مديريتي اين نخست وزير است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: ترکیه ، سوریه ، حائل ، تشتت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.