سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

ارائه طرح‌هایی در زمینه استفاده از فن‌آوری هسته‌ای در طرح‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی

رئیس موسسه تحقیقات علوم شیلات گفت: در مناطق مختلف کشور طرح‌هایی در زمینه استفاده از فن‌آوری هسته‌ای در طرح‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، عباسعلی مطلبی در کارگاه آشنایی با فن‌آوری هسته‌‌ای در کشاورزی که در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: سازمان تحقیقات علوم شیلات برنامه‌های قابل اجرا و درخور زیادی دارد که در این راستا از فن‌آوری هسته‌ای در بخش‌های مختلف کشاورزی بهره می‌گیرد.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه فی‌مابین این سازمان با سازمان انرژی هسته‌ای، تصریح کرد: طی انعقاد تفاهم ‌نامه‌ای که با سازمان انرژی هسته‌ای داریم از طرح‌های ارائه شده در زمینه استفاده از فن‌آوری هسته‌ای در بخش کشاورزی حمایت می‌شود که این امر زمینه تشویق ما را فراهم می‌کند.

مطلبی با اشاره به کاربرد فن‌آوری هسته‌ای در بخش کشاورزی، افزود: از فن‌‌آوری هسته‌ای در بخش کشاورزی می‌توان استفاده قابل توجهی کرد.

وی با اشاره به کاربرد فن‌آوری هسته‌ای در این بخش، خاطرنشان کرد: فن‌آوری هسته‌ای در زمینه مبارزه با آفات و بیماری‌های گیاهی، مطالعات آب و خاک و تغذیه گیاهی، نگهداری مواد غذایی و اصلاح نباتات و علوم دامی کاربرد دارد.

مطلبی با اشاره به اینکه طرح‌هایی نیز در این زمینه ارائه شده است، اعلام کرد: در مناطق مختلف کشور طرح‌هایی در زمینه استفاده از فن‌آوری هسته‌ای در طرح‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی ارائه شده است که از آن جمله می‌توان به طرح سنجش و شناسایی انواع آلوده کننده‌ها و طرح سنجش وضعیت آلودگی حوضه‌های آبی جنوب کشور اشاره کرد./س

برچسب ها: کشاورزی ، هسته ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.