سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

دو گونه جانوری در استان مرکزی در معرض انقراض شدید قرار دارد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: بر اساس لیست منتشره سال 2012 اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN) دو گونه جانوری در این استان در طبقه بندی جانوران در معرض انقراض شدید قرار دارند.

انصاری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، افزود: بر اساس اطلاعات این لیست، 15 گونه جانوری ایران در طبقه بندی در معرض انقراض شدید است که دو گونه آن شامل (کرکس) و (خروس کلی اجتماعی) در استان مرکزی است.
وی گفت : هر دوی این پرندگان از گونه های جانوری مهاجر هستند که بیشتر در پاییز و زمستان به استان مرکزی مهاجرت کرده و جمعیت آنان نیز سیال و در حال تغییر است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: کرکس بیشتر در زیستگاه های هفتادقله، جاسب و الوند و خروس کلی اجتماعی در اقلیم های تالابی به ویژه تالاب میقان اراک مشاهده شده است.
وی افزود : برنامه های حفاظت زیستگاهی و اماکن جوجه آوری این دو گونه در استان تدوین شده و اقدامات پلاک گذاری آنها نیز طراحی و در دست انجام است.
انصاری گفت : در لیست اتحادیه جهانی حفاظت از 20 گونه در معرض انقراض ایران شش گونه در استان مرکزی معرفی شده که شامل گونه های پرنده (سسک)، (بالابان) و (کرکس مصری)، دو گونه آبی (دوکفه رودخانه ای صدف ضخیم) و (شگ ماهی) و گونه (پلنگ) است.
وی افزود : گونه های طبقه بندی شده در معرض آسیب استان مرکزی نیز "عقاب تالابی"، "عقاب شاهی"، "پازن"، "هوبره"، "اردک دم دراز"، "ماهی کپور"، "آهوی ایرانی"، ˈباکلان گلوسیاه"، "آگاما"، "لاک پشت مهنیزدار"، "افعی کوهستانی ایران" و "زرد بره" است که در بین 69 گونه جانوری و یک گونه گیاهی در معرض آسیب ایران در لیست اتحادیه جهانی حفاظت قرار دارد./س

برچسب ها: دوگونه ، جانوری ، انقراض
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.