سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با وجود شیوع بسیاری از بیماری ها؛

موضوع سلامت مردان همچنان مورد غفلت واقع شده است

با وجود شیوع قابل ملاحظه بسیاری از بیماری ها و محاصره شدن مردان توسط بیماری های مختلف، اما موضوع سلامتی مردان همچنان مورد غفلت واقع شده است.

فرید تقوایی، متخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در سال های اخیر شیوع بیماری های قلبی ، عروقی، عصبی، مغزی، دیابت، سرطان ها، بیماری های کلیوی، گوارش، فشارخون بالا و بسیاری دیگر از بیماری ها افزایش یافته است که مردان بیش از زنان دچار مشکلات فوق شده اند.

وی با بیان این که متاسفانه موضوع پیشگیری از بیماری و چکاب و معاینه بدن تنها به برخی از مناسبت ها و آن هم به صورت مقطعی محدود شده است، تاکید کرد: با وجود شیوع قابل ملاحظه ای بسیاری از بیماری ها و محاصره شدن مردان توسط بیماری های مختلف، اما موضوع سلامتی مردان همچنان مورد غفلت واقع شده است.

تقوایی اظهار داشت: مردان ایرانی با بیماری هایی زیادی مانند سرطان پروستات دست به گریبانند و در اغلب موارد جزء افراد صدمه دیده در حوادث و همچنین در صف اول مرگ و میرها هستند.

وی یادآور شد: مردان چندین برابر زنان دچار سرطان می شوند و همچنین بیش از 90 درصد بیماری های نوپدیدی مانند ایدز نیز در آن ها اتفاق می افتد.

تقوایی خاطر نشان کرد: البته اگر بخواهیم در خصوص شیوع گسترده بیماری ها و نارسایی ها در مردان صحبت کنیم، باید زمان بیشتری را صرف آن کنیم.

وی گفت: در مجموع باید گفت که سلامتی مردان و همچنین زنان در جامعه ما چندان مورد توجه قرار نمی گیرد که این موضوع می تواند در آینده مشکل آفرین باشد.

تقوایی افزود: البته میزان بروز بسیاری از بیماری ها در ایران در مقایسه با اغلب کشورها تا حدودی پایین تر است، اما برخی از بیماری ها شیوع گسترده ای در ایران دارند و روند ابتلا به برخی دیگر از بیماری ها نیز در حال افزایش است./ح

 
برچسب ها: سلامت ، مردان ، سرطان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.