سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ولايتي در گفتگوی ویژه خبری:

بنا دارم گزارش عملکرد هر 100 روز دولت را به مردم ارائه دهم/ هفته آتی برنامه‌هایم برای اداره دولت را رسانه ای می‌کنم + صوت

"علي‌اکبر ولايتي" كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در گفتگوي ويژه خبري شبكه دو به تشريح برنامه‌‌هاي انتخاباتي خود پرداخت.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، علی‌اکبر ولایتی نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفتگوی ویژه خبری که از شبکه دوم سیما پخش می‌شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه جنابعالی پس از 8 سال مجددا وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شده‌اید آیا قرار است دوباره کنار بکشید گفت: همانطور که اشاره کردید به عنوان کاندیدا وارد صحنه انتخابات شدم و تا آخر ادامه می‌دهم و بنا ندارم به نفع کسی کنار بکشم.

نامزد یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ دولت و مجلس باید در راستای پیشبرد اهداف کشور با یکدیگر تعامل داشته باشند. 
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه زمانی که مردم اعتماد از دست رفته خود را پیدا کنند فضای مساعدی در کشور حاکم می‌شود، افزود: این فضا انعکاس خوبی را نیز در خارج از کشور ایجاد خواهد کرد و عملا کار به جایی می‌رسد که فضای کشور جایگاه خوبی را پیدا کند. 
 
وی ادامه داد: این موضوع سبب می‌شود در خارج از کشور به این باور برسند که دولتی بر سر کار آمده است که آرای مردم را دارد و توانسته است اعتماد متقابل بین مردم و دولت را ایجاد کند. 
 
ولایتی اظهار داشت: ایجاد فضای مساعد در کشور بسته به شخصیتی دارد که به عنوان رئیس‌جمهور در دولت آینده خدمت کند از این رو به طور حتم رئیس‌جمهور آینده می‌تواند در بازگرداندن اعتماد به مردم تاثیر بسزایی داشته باشد لذا بازگرداندن اعتماد جهانی و ملی کمک خواهد کرد که تنظیم بازار را در کشور ایجاد کنیم. 
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه تنظیم بازار در کشور باید براساس تولید صورت بگیرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه نقدینگی از سال 85 تاکنون از 90 هزار میلیارد تومان به 500 هزار میلیارد تومان رسیده است سبب می‌شود کالا در بازار یافت نشود و تورم افزایش پیدا کند. 
 
وی افزود: دولت اختیارات بسیاری دارد تا بتواند بازار را به گونه‌ای تنظیم کند که کالای مورد نیاز مردم در دستشان قرار گیرد و قیمت‌ها را کنترل کند،‌در این صورت مردم مجال پیدا می‌کنند به کارهایشان برسند.
 
مشاور مقام معظم رهبری تصریح کرد: در راستای حل مشکلات فعلی کشور ما باید یک فرصت 6 ماهه مالیاتی را به برخی از واحدهای تولیدی بدهیم تا آن‌ها بتوانند از این فرصت در راستای بهبود وضعیت خود استفاده کنند. 
 
ولایتی بیان کرد:‌ دولت می‌تواند با گذراندن یک لایحه دو فوریتی از مجلس شورای اسلامی این فرصت را به تولیدکنندگان به خصوص کارگاه‌ها و کارخانه‌های کوچک بدهد تا کار تولیدشان را از سر بگیرند و بتوانند در عرصه تولید کشور نقش موثری را ایفا کنند و با این راهکار به طور حتم 30 درصد تولید کشور افزایش پیدا خواهد کرد. 
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در صورتی کارگاه‌های تولیدی این طرح را اجرا خواهند کرد که دولت به آن‌ها مجال دهد زیرا این عملکرد سبب می‌شود آن‌ها با فروش محصولاتشان رشد قابل توجهی را در بازار تولید کشور ایجاد کنند. 
 
وی اظهار داشت: به واسطه این طرح و رشد 30 درصدی تولید کارگرانی که بیکار شده‌اند به کارخانه‌ها کارگاه‌ها برمی‌گردند و مقدار زیادی از محصولاتی که مورد نیاز مردم است به خصوص داروها تامین خواهد شد. 
 
ولایتی افزود: متاسفانه در فضای اقتصادی کشور به دلیل اختلافاتی که مابین بانک‌ها و تولیدکننده به وجود آمده است مثلا اینکه بانک‌ها براساس نرخ 1200 تومان هر دلار ال‌سی باز کرده‌اند برای کسی که داوطلب وارد کردن یک کالا است سبب ایجاد مشکلات زیادی می شود و بانک‌ها درخواست متفاوتی از تولیدکننده خواهند داشت و این موضوع سبب می‌شود که تولیدکنندگان دو برابر بدهی پیدا کنند. 
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه نمی‌شود اعتماد خدشه‌دار شده بین دولت و مردم را نادیده گرفت، اظهار داشت: کنترل درست یک رابطه بین بانک مرکزی و بانک‌های خصوصی الزامی است و سبب خواهد شد که عرصه اقتصاد کشور در مسیر درستی گام بردارد. 
 
وی افزود:‌ ایجاد این رابطه سبب خواهد شد که بسیاری از اجناس در گمرک باقی نمانده و خراب نشوند. 
 
ولایتی گفت: یکی از مشکلات اساسی در کشور ما کمبود دارو است به طوری که ما شاهد هستیم برخی از داروها به قیمت چند برابر فروخته می‌شود و مردم ناچارند به دلیل عدم وجود دارو در برخی از داروخانه‌ها به ناصرخسرو مراجعه کنند. 
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: بنابراین کارهایی که بنده عرض کردم اگر با فوریت انجام شود کشور در مسیر درستی گام برمی‌دارد. 
 
وی خاطرنشان کرد: طرح اصلاح بازار که هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی مطرح است در صورتی که مردم به بنده رای بدهند و دولت را تشکیل دهم این طرح را به یک لایحه دوفوریتی تبدیل و آنرا عملیاتی خواهم کرد و رابطه درستی را بین دولت و مجلس ایجاد خواهم کرد. 
 
ولایتی اظهار داشت: اعتقاد دارم که بدون ایجاد رابطه درست و منطقی بین دولت و مجلس مشکلات قابل حل نخواهد بود از این رو چرا باید وضعیت به گونه‌ای باشد که بین دولت و مجلس یک تفاهمی وجود نداشته و مشکلات بسیاری برای کشور بوجود بیاید. 
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: بنده برای اینکه نشان دهم دولتی تشکیل می‌دهم که با مجلس هماهنگ است بعضی از افرادی را که در کارگروه‌های خود مشخص کرده‌ام با حیطه مجلس آشنایی بسیاری دارند. 
 
وی افزود: از علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس به عنوان رئیس کارگروه سیاسی، نهاوندیان را که سابقه ریاست اتاق بازرگانی را دارد به عنوان کارگروه اقتصاد و آقای انتظامی را که سابقه رسانه‌ای دارد و منتخب رسانه است به عنوان سخنگوی خودم انتخاب کرده‌ام. 
 
ولایتی ادامه داد: مجموعه‌ای که بنده انتخاب کرده‌ام منتخبین اصناف و اقشار مردم هستند به طوری که شاهدیم نهاوندیان سال‌ها در اتاق بازرگانی به فعالیت مشغول بوده است و بروجردی نیز چند دوره نماینده مجلس و رئیس کمیسیون امنیت ملی بوده است. 
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اعتقاد دارم رابطه خوبی که بین دولت آینده و مجلس شکل خواهد گرفت حکایت از چشم‌اندازی دارد که بین دولت و اقشار مختلف جامعه است.
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برنامه‌های میان مدت و بلند مدت خود در عرصه اقتصاد با هدف تحقق حماسه اقتصادی تصریح کرد: به برنامه‌های مدون شده بنده هفته آینده طی یک مصاحبه مطبوعاتی بخشی از آن منتشر خواهد شد.

ولایتی افزود: بخشی از برنامه‌های من به صورت یک دفترچه 80 صفحه‌ای تنظیم شده است که پس از تشکیل دولت آنرا در اختیار مردم قرار می‌دهم.  
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ مردم ما علاوه بر اینکه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را باید بشناسند نسبت به برنامه‌های آن‌ها نیز باید تحقیق کنند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: درباره کار میان مدت و بلند مدت اعتقاد دارم اقتصاد ما بیشتر از اینکه تولیدمحور باشد توزیع‌محور است یعنی اقتصاد مصرفی و توزیعی است به طوری که ما نفت می‌فروشیم و کالا می‌خریم باید صراحتا بگویم که این روش درست نیست.  
 
وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها بر مقوله اقتصاد مقاومتی تاکید کرده‌اند این یعنی اینکه می‌شود بدون نفت کشور را اداره کرد.
 
ولایتی تصریح کرد: دو اصل مهم در مقوله اقتصاد وجود دارد که اگر به آن توجه کنیم می‌توانیم اقتصاد تولید محور را در کشور ایجاد کنیم
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد:‌حمایت از تولید و واگذارکردن و بومی کردن تولید براساس اصل 44 از دیگر موضوعاتی است که می‌تواند در پیشبرد اهداف اقتصادی کشورمان نقش تاثیرگذاری را داشته باشد یعنی ما باید کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولیدی را به مردم واگذار کنیم.  
 
وی با بیان اینکه از ابتدای تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام عضو آن بوده‌ام، خاطرنشان کرد: سیاست‌های اصل 44 از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است و قانون آن نیز در مجلس تصویب شده است لذا باید به مرحله اجرایی در بیاید.  
 
ولایتی افزود: براساس اصل 44 کارخانه‌ها و کارگاه‌ها باید به مردم واگذار شود و اساس این نوع واگذاری هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام مشخص شده است.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: بنده از ابتدا در جریان شکل‌گیری سیاست‌های کلی که در مجمع به تصویب رسیده بوده‌ام به طوری که مقدمات سند چشم‌انداز 20 را با جمعی از دوستان در مجمع تشخیص مصلحت نظام تدوین کرده و خدمت رهبری تقدیم کرده‌ایم و ایشان بعد از برخی تغییرات به مجمع ابلاغ کرده‌اند.  
 
وی افزود: قانون اصل 44 متاسفانه آنطور که باید اجرا نشده است لذا اعتقاد دارم اگر حمایت از تولید و مردمی کردن تولید به بهترین شکل اجرا شود و دولت دست از کارهای تصدی‌گری بردارد و تنها نظارت کند حتما در بلندمدت و در میان مدت ما می‌توانیم شاهد رشد تولید باشیم.
 
ولایتی تصریح کرد: کار دیگری که می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند موضوع احیاء جاده ابریشم است.
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ اعتقاد دارم کشور ما به لحاظ موقعیت جغرافیایی و سیاسی بی‌نظیر است لذا می‌تواند در مقوله حمل و نقل از آسیای جنوبی به آسیای جنوب شرقی محل ترانزیت قرار گیرد و از آنجا می‌تواند در اروپا نقش تاثیرگذاری را ایفا کند.  
 
وی خاطرنشان کرد: کشور ما می‌تواند به همسایگانی که گاز ندارند گاز صادر و از همسایگانی که دارای منابع گازی هستند، گاز وارد کند چنانکه ما شاهدیم کشوری مانند افغانستان در شمال منطقه مزارشریف تقریبا یک میدان گازی دارد و یا در مرز ترکمنستان نیز ما شاهد وجود نیروی انرژی گاز هستیم از این رو می‌توانیم یک حلقه گاز را در منطقه ایجاد کرده و در راستای پیشبرد اقتصاد خودمان گام برداریم.

ولایتی در ادامه گفتگوی ویژه خبری اذعان داشت: اگر حلقه گاز درست شود موهبات زیادی از ترانزیت گاز نصیب ما می‌شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: در حال حاضر روزانه 120 هزار بشکه نفت سوآپ از قزاقستان صورت می‌گیرد، همچنین تاجیکستان به خاطر منابع غنی تولید الکتریسیته راه خوبی برای ترانزیت برق به عراق است، چرا که بعضی از مناطق عراق 18 ساعت از شبانه روز برق ندارند و ما می‌توانیم با کمک‌هایی که به تاجیکستان برای تولید برق کرده‌ایم زمینه ترانزیت این انرژی را نیز فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: ایران با استفاده از ترانزیت گاز، برق و سوآپ نفت می‌تواند با استفاده از موقعیت جغرافیایی خاص بیشتر از درآمد نفتی، درآمد کسب کند.

ولایتی با اشاره به دیدار اخیر خود با سلمان خورشید وزیر خارجه هندوستان تصریح کرد: در ملاقاتی که به تازگی با سلمان خورشید داشتم وی به تأسیس خط شمال-جنوب بار دیگر تأکید کرد او خواستار این موضوع بود که با تأسیس این خط مسیر بمبئی به پترزبورگ ایجاد شود.

این نامزد انتخاباتی گفت: با فراهم آمدن این مسیر دسترسی کشتی‌ها از بمبئی به بندرعباس می‌آیند و کالاها از آنجا با خط آهن و جاده‌ها به دریای خزر می‌رسند و پس از آن به آستاراخان و پترزبورگ راه می‌یابند.

وی افزود: اگر این مسیر ترانزیت کالا اجرایی شود کالاهایی که از هندوستان و آسیای جنوب شرق می‌آیند به جای دور زدن اقیانوس هند می‌توانند با صرفه جویی 40 درصدی در وقت و 30 درصدی در هزینه معضل انتقال پول از کشورهای خارجی به ایران را حل کند.

ولایتی با بیان اینکه قیمت دلار در کشور ما سه برابر شده است، اذعان داشت: در حال حاضر ما چند ده میلیارد دلار از چین، هند و ژاپن به خاطر فروش نفت طلب داریم که نمی‌توانیم به خاطر تحریم‌ها آن‌ها را وصول کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: روابط خارجی ما باید از حالت انجماد خارج شود و به سمتی پیش رویم که بتوانیم بنای روابط سیاست خارجی را تجدید کنیم.

ولایتی با تأکید بر اینکه زمانی که من وزیر امور خارجه بودم وزرای خارجه برای آمدن به ایران صف می‌کشیدند، تصریح کرد: گاهی سه وزیر خارجه قبل، بعد و فعلی کشورهای اروپایی به ایران می‌آمدند و حتی زمانی من در سازمان ملل 80 وزیر امور خارجه را ملاقات می‌کردم.

وی افزود: زمانی در حاشیه نشست سازمان ملل با وزیر یوگسلاوی سابق مذاکره می‌کردم که قدری طول کشید در همین زمان در اتاق باز شد و وزیر امور خارجه هلند ضمن وارد شدن به او گفت: وقت شما تمام شده و اکنون من باید با ولایتی دیدار کنم.

این کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: در آن زمان ما با تمام بزرگان دنیای آن روز رابطه نزدیک داشتیم و حتی فرانسوا میتراند روزی با من ملاقات داشت و به من گفت که هر وقت می‌خواهید به اروپا و یا آمریکا سفر کنید به کاخ الیزه بیایید و درباره ایران و فرانسه به من گزارش دهید تا ببینم اگر این روابط خوب نیست وزیر امور خارجه مان را مواخذه کنم.

ولایتی همچنین به دیدار خود با هرمودکف اشاره کرد و گفت: در ملاقاتی که با هرمودکف داشتم درباره گفتگوی خود با گورباچف با من صحبت کرد و گفت در آن مذاکره گورباچف بیان می‌کرد که اگر آب رودخانه راین (بستر هرمودکف در کنار رودخانه راین بود) در مسیر برگشت خود حرکت کند کمونیسم نیز به روسیه بر می‌گردد.

ولایتی همچنین با اشاره به همکاری با هند اذعان داشت: در زمانی که من وزیر امور خارجه بودم قرار بود اجلاس هفتم جنبش عدم تعهد به میزبانی دولت عراق برگزار شود، در آن زمان ما در حال جنگ با عراق بودیم و من خانم گاندی را تهدید کردم که اگر اجلاس در عراق برگزار شود جمهوری اسلامی ایران از عدم تعهد خارج می‌شود و این به نفع شما نیست که همین موضوع باعث شد که میزبانی عراق معلق شود و نوبت بعدی اجلاس به میزبانی زیمباوه برگزار شود.

وی تصریح شود: با این وجود مشاهده می‌کنید که راه باز است و ما می‌توانیم روابط خارجی را برقرار کنیم و دلارهای حبس شده را به کشور بیاوریم.

این کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه گفتگوی ویژه خبری با تأکید بر عدالت و پیشرفت تصریح کرد: عدالت و پیشرفت موضوع همه دنیاست همچنان که امروز اسپانیا برای پیوستن به اتحادیه اروپا ناگزیر شده است تعداد زیادی از شهروندان خود را بیکار کند و حتی در برخی از نقاط این کشور آمار بیکاری به 40 درصد برسد، آن‌ها تصمیم دارند که بین عدالت و پیشرفت توازن برقرار کنند ولی نمی‌توانند.

وی با تأکید بر اینکه برای دستیابی به عدالت فقط نمی‌توان شعار سر داد، اظهار داشت: برای محقق شدن عدالت باید فرصت‌های مالی، اداری و تحصیلی برابر در اختیار آحاد ملت قرار گیرد و دولت با شفاف سازی جلوی رانت خواری را بگیرد چرا که با رانت خواری و ویژه خواری عدالت محقق نمی‌شود.

ولایتی با بیان اینکه دولت باید آنچنان شفاف عمل کند که گویی در اتاق شیشه ای است، تصریح کرد: ما در کشورمان شهروند درجه یک، دو و یا سه نداریم همه ایرانی هستند و شرایط باید به گونه ای فراهم شود که هرکس بر اساس تلاشش تولید ثروت کند، از این طریق می‌توان به پیشرفت و عدالت دست یافت.

ولایتی همچنین با اشاره به یکی دیگر از همکارانش گفت: مهندس نوید کسی است که در تدوین سند تحول آموزش و پرورش فهم ویژه ای دارد و اکنون دبیر شورای عالی آموزش و پرورش است و او نیز یکی دیگر از همکاران ما به شمار می‌آید.

این نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری درباره چگونگی حل پرونده هسته ای ایران ادامه داد: من 16 سال وزیر امور خارجه بودم و در آن زمان ما پرونده های سخت‌تر از پرونده هسته ای داشتیم که با کمک کارشناسان، همکاران و راهبری راهبردی امام (ره) و ریاست جمهوری مقام معظم رهبری توانستیم مذاکرات 598 و قرارداد بسیار مهم 1975 را به نتیجه برسانیم.

ولایتی با اشاره به قرارداد 1975 اذعان داشت: صدام حسین سه روز قبل از جنگ با ایران این قرارداد را پاره کرد و گفت: این قرارداد در زمانی که ایران قوی بود و ما ضعیف بودیم امضاء شده است اکنون ایران ضعیف است و ما قوی هستیم، صدام حسین پس از این اظهارات به ایران حمله کرد.

ولایتی ادامه داد: پس از حمله صدام حسین به ایران اگر تلاش رزمندگان، سپاهیان و پشتیبانی مردم و همچنین راهبری پیامبرگونه امام (ره) و ریاست جمهوری مقام معظم رهبری نبود کارها به صورت هماهنگ پیش نمی‌رفت و نتایج کنونی به دست نمی‌آمد و ما در آن زمان با آن هماهنگی توانستیم جواب صدام حسین را بدهیم.

ولایتی گفت: 7 سال از زمان وزارت من دیپلماسی جنگ را اداره می‌کردم و 2 سال از آن اختصاص به مذاکرات نفس گیر با صدام حسین داشت که حاضر به تن دادن به حقیقت نبود.

وی افزود: زمانی که ما مذاکرات را شروع کردیم 30 هزار کیلومتر مربع از خاک کشورمان در اختیار نیروهای اشغالی عراقی بود و زمانی که قطعنامه را پذیرفتیم آن‌ها خروج از اروندرود را نمی‌پذیرفتند.

ولایتی تصریح کرد: با این وجود هر کشتی برای ورود به اروندرود باید پرچم عراق را بر می‌افراشت و این موجب سرافکندگی ما می‌شد، از این رو اگر در آن زمان ما دیپلماسی جدی و فعال را به کار نمی‌بردیم بسیاری از مسایلی که شاید مطرح کردن آن‌ها در راستای مصالح ملی نباشد پیش نمی‌آمد.

این نامزد انتخاباتی ادامه داد: پس از پیگیری‌های طولانی ما بلاخره پرز دوکویال اعلام کرد که عراق متجاوز است و با این اعلام وی صدام حسین می‌خواست همه چیزش را بدهد که این بند معلق شود؛ ولی سرانجام صدام حسین در نامه ای به رئیس جمهور این موضوع را قبول کرد و جنگ تمام شد.

ولایتی تصریح کرد: در آن زمان اگر ما شکست می‌خوردیم خون هزاران شهید پایمال می‌شد، با وجود همه این تجربه‌ها می‌توان به این نتیجه رسید که مسئله هسته ای ایران قابل حل است و می‌توان با حفظ حق هسته ای ایران و ادامه غنی سازی مشکل هسته ای ایران را حل کرد و روابطمان را با دنیا گسترش داد.

وی با اشاره به پاسخگویی و انتقادپذیری خود اذعان داشت: در زمان 16 سالی که وزیر امور خارجه بودم انتقادی که به من می‌کردند این بود که چرا همه سلایق را در وزارت امور خارجه دارم.

ولایتی اضافه کرد: همکاران من در چارچوب اصولگرایی بودند چرا که به عقیده من اصولگرایی به معنای التزام به نظام جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی و ولایت فقیه در قول و فعل است از این رو دایره اصولگرایی افراد زیادی را در بر می‌گیرد به همین دلیل همه سلایق در وزارتخانه تحت مدیریت من حضور داشتند پس من هم انتقادپذیرم و هم از همه سلایق استفاده خواهم کرد.

این نامزد انتخاباتی با تأکید بر اینکه بدون قانون گرایی نمی‌توان دولت را اداره کرد و اعتماد مردم از دست می‌رود گفت: قانون بر همه چیز حاکم است و اگر مردم من را انتخاب کنند من خادمشان هستم و باید قوانینی را که نمایندگانشان در مجلس وضع می‌کنند عمل کنند و همچنین باید تعامل و رابطه مطلوبی بین سه قوه به وجود آید.

ولایتی افزود: مجلس باید از حق نظارت خود بر اجرای قانون استفاده کند و دولت نیز به آن احترام بگذارد؛ از این رو قوه مجریه و مقننه باید برای پیشرفت کشور با یکدیگر روابط سازنده ای داشته باشند.

این نامزد انتخاباتی همچنین در ادامه تأکید کرد: دولت من دولت متمم است، میم اول در کلمه متمم مربوط به همکاران من است که باید متدین و خداترس باشند و کسی که متدین باشد فاسد نمی‌شود.

ولایتی ادامه داد: حرفت در کلمه متمم نشانه تجربه است ما دیگر فرصت آزمون و خطا نداریم و باید از کسانی استفاده کنیم که آزمون و خطای خود را پس داده باشند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: حرف "میم" دوم در کلمه متمم مربوط به افراد متخصص است، یعنی اینکه جوانان متخصص باید در کنار افراد باتجربه قرار گیرند تا تحرک جوانان گردش قدرت بین نخبگان را استمرار دهد.

وی همچنین گفت: "میم" سوم در کلمه متمم مربوط به به کارگیری از افراد معتدل و مشورت پذیر است، امروز یکی از مشکلات کشور وجود افراطی گری است باید از افراطی گری پرهیز کرد و همچنین باید دانست که دولت عقل کل نیست و نباید افراد نخبه را خانه نشین کند؛ دولت باید با استفاده از نیروی کارآمد زمینه کار و تلاش را در کشور به وجود آورد.

ولایتی در ادامه درباره فرهنگ خودی گفت: اقبال لاهوری در کتاب فلسفه خود به فرهنگ خودی اشاره می‌کند و فرهنگ بیخودی را فرهنگ بیگانه می‌داند؛ از این رو احیای ارزش‌های دینی و ملی خودمان باید در اولویت قرار گیرد چرا که تعیین کننده است و باعث تداوم استقلال ما می‌شود.

وی اضافه کرد: شهید مطهری و همچنین مقام معظم رهبری با تعبیر شبیخون فرهنگی موضوع فرهنگ خودی را بیان کرده‌اند پس باید فرهنگ خودی احیا شود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره وعده درمان رایگان اذعان داشت: موضوع درمان رایگان جزو کارهای دراز مدت دولت است، در حال حاضر مردم حدود 60 تا 70 درصد هزینه درمان را از جیب خود پرداخت می‌کنند و این موضوع به آن معنی است که بیمه‌ها ناقص هستند.

ولایتی تصریح کرد: در ماده 32 و 38 برنامه پنجم توسعه به بیمه یکپارچه سلامت ایرانیان تأکید شده است با اجرای کامل این برنامه همه بیمه های ناقص جمع می‌شوند و در انتهای برنامه پنجم توسعه مردم 30 درصد هزینه درمان را پرداخت می‌کنند و این مبلغ در برنامه های بعدی عملا به صفر می‌رسد.

این نامزد انتخاباتی درباره اشتغالزایی تصریح کرد: حمایت از تولید و مردمی کردن تولید باعث رونق کارخانه های بزرگ و کوچک می‌شود و زمینه مردمی کردن تولید را به وجود می‌آورد.




انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۱
دکتر سلگي
۲۰:۲۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۲
بياييد يک فرد متعهد و متخصص و ولايتمدار چون دکتر ولايتي را انتخاب کنيم و در آينده پشيمان نشويم
hassan
۱۸:۱۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۲
این که چیز تازه ای نیست رییس جمهور قبل هم از این شعارها داد ولی کو عمل
محمد
۱۲:۳۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۲
ولایتی یعنی پیرو خظ رهبری ، یعنی عشق
ناشناس
۱۱:۲۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۲
درود بر ولایتی
ناشناس
۱۱:۱۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۲
رئیس جمهور آینده فقط ولایتی
عبدالغفور کاوسی
۱۰:۴۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۲
ولایتی، یعنی ولایتی
ناشناس
۰۰:۲۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۲
سنگ بزرگ علامت نزدن است