سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ملاقات روسای گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و کره‌جنوبی

لی سانگ مین رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری کره و ایران امروز یکشنبه با ایرج ندیمی رییس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کره دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، ایرج ندیمی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه روابط دوستانه تاریخی و فرهنگی میان دو ملت گفت: روابط فرهنگی و تجاری میان کره‌جنوبی و ایران به دوران جاده ابریشم بازمی‌گردد و این در توسعه و گسترش مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی دو کشور نقش بسزایی ایفا کند.

وی در همین راستا با بیان این‌که «مجالس نماد حضور مردم در حاکمیت‌اند» افزود: گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران بر رشد و توسعه مناسبات در عرصه‌های مختلف با کشور کره‌جنوبی تاکید دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر وجود ظرفیت‌ها و توانمندی‌های فراوان دو کشور در عرصه‌های صنعتی و فناوری گفت: پیشرفت‌های صنعتی و دستاوردهای علمی در جمهوری اسلامی ایران و کره‌جنوبی می‌تواند بستر مناسبی برای تامین منافع دو ملت و توسعه مناسبات در زمینه خودروسازی و انرژی باشد.

ندیمی در پایان بر تقویت ارتباطات فرهنگی دو کشور در کنار سایر مناسبات موجود جهت آشنایی هرچه بیشتر مردم ایران و کره‌جنوبی و بخش‌های خصوصی طرفین تاکید کرد.

در ادامه این دیدار لی سانگ مین رییس گروه دوستی کره‌جنوبی و ایران با اظهار خشنودی از سفر به کشورمان و آشنایی با واقعیات موجود در ایران گفت: تاریخ روابط دو ملت به تاریخ باستان برمی‌گردد و آثار باستانی فراوانی از دوره ساسانی در کشور کره کشف شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با ابرازی امیدواری از روند رو به رشد روابط کره‌جنوبی و ایران در عرصه‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی گفت: مقامات عالی‌رتبه سیاسی و پارلمانی کره‌جنوبی بر افزایش مناسبات تجاری و بازرگانی با جمهوری اسلامی ایران تاکید دارند.

لی‌سانگ مین در پایان نامگذاری دو خیابان به نام سئول و تهران در پایتخت‌های دو کشور را نشانه علاقه مردم دو کشور به یکدیگر دانست و بر علاقه‌مندی مردم کره‌جنوبی برای گسترش ارتباطات فرهنگی و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

در این دیدار اسفنانی، عزیزی و میرمرازدهی نمایندگان مردم فریدن، شازند اراک و سراوان و عضو گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و کره‌جنوبی حضور داشتند و با بیان نقطه نظرات خود بر گسترش و توسعه مراودات فیمابین تاکید کردند.

ضمنا گروه دوستی پارلمانی کره‌جنوبی و ایران جمعه گذشته بنا به دعوت همتای ایرانی خود برای دیداری چند روزه از تهران وارد کشورمان شده است. هیات پارلمانی کره‌جنوبی طی این سفر با مقامات مختلف ایرانی درباره راه‌های گسترش همکاری‌های دوستانه فیمابین بویژه مراودات پارلمانی گفت‌وگو و تبادل‌نظر خواهد کرد.

انتهای پیام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.