سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

20 اثر تاریخی شیروان آماده ثبت در فهرست آثار ملی است

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان گفت: 20 اثر تاریخی این شهرستان آماده ثبت در فهرست آثار ملی است.



به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، رجعتی گفت: مراحل ثبت 20 اثر تاریخی شیروان در فهرست آثار ملی انجام شده و تاکنون 42 اثر تاریخی شهرستان هم به ثبت ملی رسیده است.

وی افزود: مسجد جامع شیروان به عنوان یکی از آثار آماده ثبت در فهرست آثار ملی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شیروان انجمن‌های میراث فرهنگی را یکی از بهترین ظرفیت‌ها برای مشارکت مردم این شهرستان در صیانت از میراث فرهنگی برشمردو گفت: هم اکنون در شیروان افزون بر 60 انجمن دوستداران میراث فرهنگی فعالیت دارد.

وی در ادامه با اشاره به پیشرفت 80درصدی ساختمان موزه این شهرستان گفت: بر اساس برنامه این موزه امسال به بهره برداری می‌رسد.

رجعتی گفت: ساخت این موزه مذکور در سفر دوم هیئت دولت به شهرستان به عنوان نخستین موزه به تصویب رسید.

وی افزود: این موزه در دو طبقه شامل؛ کارگاه، آزمایشگاه، مرمت، کارگاه‌های تولیدی، خزانه و اتاق قرنطینه و طبقه همکف آن نیز به مرکز آموزش صنایع دستی احداث می شود.

رجعتی اعتبار اولیه این طرح را 350 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون افزون بر 200 میلیون تومان اعتبار استانی به منظور ساخت و دویست میلیون تومان نیز از محل اعتبارات ملی برای خرید تجهیزات مورد نیاز این موزه، صرف شده است.

وی اضافه کرد: با این اعتبار تجهیزاتی نظیر دوربین‌های امنیتی، ویترین، تأسیسات نور پردازی خریداری شده و در صورت تأمین اعتبار و تکمیل ساخت موزه طی مدت چند ماه آینده به بهره برداری می‌رسد./ب

برچسب ها: آثار ، ثبت ، ملی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.