سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در کنفرانس خبري مشترک؛

وليد المعلم: سوریه باتمام قوا در کنفرانس "ژنو2" حضور می یابد/زيباري: سوريه بايد بدون دخالت خارجي مشکلاتش را پايان دهد

وليد المعلم وزيرخارجه سوريه دقايقي پيش در کنفرانس خبري مشترک با "هوشيار زيباري" همتاي خارجي ‌اش از مشارکت اين کشور در کنفرانس "ژنو 2 " خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شفق نیوز عراق، "ولید المعلم" وزیر امورخارجه سوریه در کنفرانس خبری مشترک با "هوشیار زیباری" هتمای عراقی خود از اعلام آمادگی هيئت بلندپايه اي از این کشور برای حضور در کنفرانس "ژنو 2" خبر داد.




"ولید المعلم" در ادامه با بیان اینکه تصمیم خود را برای حضور در کنفرانس "ژنو2" به مقامات عراقی اعلام کردیم افزود سوریه در این کنفرانس در راستای حل وفصل بحران سوریه حضور می یابد.

وي افزود: به بغداد آمديم تا همبستگي خود را با ملت و دولت عراق در مبارزه با تروريسم اعلام کنيم و از گام هاي دولت و ارتش اين کشور در نابودي گروه القاعده هم حمايت مي کنيم.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین اظهار داشت کشورهایی که تروریسم را در سوریه حمایت می کنند به همان نوع تروریستهای موجود در عراق را حمایت می کنند.

وليد المعلم تاکيد کرد: دست هاي پنهان و تروريست که امروز سوريه را هدف قرار مي دهند همان دستهايي است که عراقي ها را در سال هاي گذشته هدف قرار مي داد.

وي با اشاره به اينکه دولت سوريه مقرر کرده است از ماه اينده ميلادي هزينه ويزاي گردشگري عراقي ها به سوريه لغو شود و عراقي ها مي توانند به راحتي براي گردشگري به سوريه سفر کنند افزود: مرم سوريه معتقدند عراقي ها دوست انها هستند و هرگز در صف دشمنان آن کشور قرار نمي گيرند.

در همین حال "هوشیار زیباری" وزیر امور خارجه عراق با تایید کنفرانس "ژنو 2" تصریح کرد عراق با تمام ظرفیت خود در این کنفرانس حضور می یابد.

وزير خارجه عراق گفت: موضع بغداد در قبال اوضاع سوريه کاملا شفاف است و معتقديم راه حل سياسي و گفتگوي مستقيم ميان دولت و مخالفان تنها گزينه براي حل اين مشکلات است.

وي افزود: خشونت هيچ مشکلي را در سوريه حل نمي کند و سوري ها بدون دخالت هاي خارجي بايد به مشکلات خود پايان دهند.

وي تاکيد کرد: عراق در کنفرانس ژنو 2 براي بررسي اوضاع سوريه حضور خواهد يافت، همانگونه که در کنفرانس ژنو 1 هم حضوري فعال داشت.




برچسب ها: ولید المعلم ، سوریه ، عراق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.