سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان مدیریت بحران كشور عضو رسمی مركز آسیایی كاهش خطرپذیری شد

سازمان مدیریت بحران جمهوری اسلامی ایران عضو رسمی مركز آسیایی كاهش خطر پذیری شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، 'حسن قدمی' رییس سازمان مدیریت بحران كشور كه به منظور شركت در چهارمین اجلاس جهانی كاهش بلایا به ژنو پایتخت سوئیس سفر كرده است در دیدار با 'كی یو شی ناتوری' مدیر اجرایی مركز آسیایی كاهش خطرپذیری حوادث طبیعی (ADRC) فعالیت های سازمان مدیریت بحران كشورمان را در مدیریت انواع حوادث و سوانح به وقوع پیوسته در كشور تشریح كرد.
در این دیدار ناتوری با تبریك عضویت ایران در این مركز مهم بین المللی، ابراز امیدواری كرد: به زودی شاهد گسترش روابط و همكاری های دوجانبه و موثر از سوی طرفین باشیم.
رییس سازمان مدیریت بحران كشور نیز با اشاره به نیاز جمهوری اسلامی ایران به توسعه فعالیت های علمی پژوهشی در حوزه حوادث طبیعی با توجه به حادثه خیزی ایران، همكاری موثر طرف ژاپنی را خواستار شد.
مهمترین فعالیت های مركز آسیایی كاهش خطرپذیری حوادث طبیعی (ADRC) كه در سال ۱۹۹۸ به منظور تسهیل ارتباط و مشاركت بین كشورهای منطقه و دیگر مراكز مرتبط در كشور ژاپن تاسیس شده است، جمع آوری و تبادل اطلاعات، ارتقا و رشد منابع انسانی و ایجاد توانایی در سطوح محلی در مقابله با بحران و آمادگی آنها در برابر حوادث طبیعی است.
همچنین جمع آوری اطلاعات در قالب كدهای تعریف شده از كشورهای عضو در منطقه، برگزاری سمینارها و كنفرانس های بین‌المللی و منطقه‌ای و كارگاه‌های آموزشی، ارتقا ظرفیت‌های سازمانی و منابع انسانی، انجام فعالیت های تحقیقاتی مشترك با كشورهای منطقه، بازدیدهای علمی و تحقیقاتی از وضعیت كشورهای عضو و ایجاد سیستم های اطلاعاتی كاهش بلایا از دیگر فعالیت های این مركز است.
بنا براين گزارش ، عضویت جمهوری اسلامی ایران در این مركز پس از تصویب سال گذشته در مجلس شورای اسلامی محقق شد.

برچسب ها: مدیریت ، بحران ، آسیا ، خطر ، عضو ، رسمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.