سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابراز هراس غرب از حماسه سياسي مردم ايران در انتخابات رياست جمهوري

"علي اميدي" استاد روابط بين الملل در دانشگاه اصفهان در مقاله اي تحت عنوان "تحريم هاي جديد آمريکا عليه ايران چه پيامي را براي رييس جمهور آينده ايران در بر دارد" با اشاره به رفتار خصمانه کشورهاي مستکبر غربي در مقابل کشورمان تشديد تحريم هاي کنوني را پيامي "خصمانه" از سوي غرب به ايران مي داند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از ايران ريويو ؛ نمايندگان کميته روابط خارجي مجلس آمريکا در تاريخ 22 مه (1 خرداد) طرحي را ارايه کردند که در آن خواستار تشديد تحريم هاي ضد ايراني عليه شرکتها معامله کننده نفتي با ايران شده بودند. اين طرح به معناي تشديد تحريم ها به شکلي مضاعف است. اين طرح به تصويب سناي آمريکا رسيده است و در صورت امضاي "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا امکان اجرا پيدا مي کند.

 در همان حال سناتورهاي آمريکايي با ارايه طرحي از دولت آمريکا خواسته اند تا در صورت حمله نظامي احتمالي رژيم صهيونيستي عليه تاسيسات هسته اي ايران از آن رژيم حمايت نمايد. در اين قطعنامه آمده است که دولت آمريکا وظيفه حراست از موجوديت و بقاي رژيم صهيونيستي را برعهده دارد و اين موضوع جزو منافع حياتي دولت آمريکاست. اين قطعنامه همچنين از دولت آمريکا مي خواهد که در صورت اقدام نظامي پيشگيرانه رژيم صهيونيستي عليه ايران نيز از آن رژيم حمايت بعمل آيد. همچنين نمايندگان آمريکايي در ادامه افزوده اند که دولت آمريکا در صورت نياز مي بايستي کمک هاي نظامي، سياسي و اقتصادي لازم از رژيم صهيونيستي بعمل آورد. پيش تر نيز گروهي از سناتورهاي آمريکايي از دولت آمريکا خواسته بودند تا اقدامات گسترده تري به منظور مسدود نمودن حساب هاي بانکي ايرانيان در سرتاسر جهان و ايجاد اختلال در روند مبادلات مالي و بانکي انجام دهد. دولت آمريکا در سال جاري ميلادي نيز قانوني را اجرا کرد که با هدف ايجاد اختلال در معاملات طلاي ايران وضع شده بود." 

نويسنده در ادامه با اشاره به اين موضوع که تحريم هاي ضد ايراني وضع شده باعث ايجاد مشکلاتي در نقل و انتقال دارو به ايران شده است مي افزايد "در بعد اقتصادي، تحريم هاي ضد ايراني وضع شده از سوي دولت آمريکا باعث شده است تا شرکتهاي دارويي ايراني با مشکلاتي در زمينه واردات دارو مواجه شوند چرا که در اثر تحريم هاي مذکور امکان پرداخت هزينه واردات دارو از طريق شبکه هاي مالي بين المللي براي شرکتهاي ايراني دشوار خواهد بود." 

وي در ادامه با اشاره به اهداف پليد دولتهاي غربي از تشديد تحريم ها عليه کشورمان مي افزايد "در سطح سياسي نيز تشديد تحريم ها از سوي کشورهاي غربي آن هم کمتر از يک ماه مانده به برگزاري انتخابات رياست جمهوري در اين کشور نشان دهنده آنست که غربي ها خواستار تعامل با ملت و دولت ايران و حل مسائل از طريق ديپلماتيک نيستند بلکه درصدد تا در ايران ناآرامي ايجاد نمايند و در جهت اعمال فشار بر حکومت گام بردارند.  

تحريم ها نه تنها مانع از ادامه پيشرفت هاي هسته اي ايران نخواهند شد بلکه صرفا امکان ايجاد اعتماد متقابل از طريق شبکه هاي قانوني و صلح آميز را از بين مي برند. پيش تر تجربه اعمال تحريم ها عليه ايران ثابت کرده که رفتار مستکبرانه و تهاجمي غرب عليه ايران بي انتها بوده است. کشورهاي غربي با اين اقدام تنها سبب مي شوند تا زمان ايجاد تعامل ميان ايران و آن کشورها در زمينه برنامه هسته اي به تعويق افتد." 



برچسب ها: ایران ، انتخابات ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.