سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

جشنواره موسیقی مقامی نيشابور برگزيدگان خود را شناخت

مسئول امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور گفت: يازدهمين جشنواره موسیقی مقامی نيشابور «يادمان استاد محمدرضا رضادوست» با معرفي برگزيدگان به كار خود پايان داد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،غلام‌رضا سلامتي افزود: هادي نجفي و حسين احمديان در بخش تکنوازی دوتار و عباس توزنده‌جاني در بخش تکنوازی نيلبك برترین‌ها شناخته شدند.

وی بیان داشت: گروه آواي بينالود به سرپرستی رضا نجفي و گروه دونوازان به سرپرستي محمد رحماني در بخش گروهی و پوريا تمنانلور 12 ساله نوازنده دوتار در بخش نوجوانان برگزیدگان دیگر این جشنواره شناخته شدند.

مسئول امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور ادامه داد: ما با برگزاری این جشنواره با سازهاي دوتار، قشمه و سرنا که از سازهاي موسيقي مقامي و در حال فراموشي هستند به‌دنبال احياي اين سازها و همچنين نواهاي مقامي در فرهنگ فولكلور نيشابور هستيم.

سلامتی بیان داشت: در آيين يادمان تازه درگذشته « استاد محمدرضا رضادوست»، استادان محمد يگانه و آرش كامور به تكنوازي پرداخته و قاسم رضادوست و ايمان كرخي اشعاري را در رثاي وي قرائت کردند.

وی اضافه کرد: همچنین در آیین اختتامیه این جشنواره تصاويري از زندگي اين هنرمند به نمايش درآمد كه مورد استقبال حاضران قرار گرفت./ع

 


برچسب ها: جشنواره ، موسیقی ، مقامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.