سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

مشکلات اقتصادی در زمینه غذا و دارو کشور موثر بوده است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مشکلات اقتصادی هماهنگ با تاثیرگذاری بر تمام حوزه‌ها در زمینه غذا و دارو کشور موثر بوده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ، محمدرضا صابری در همایش معاونان و مدیران غذا و دارو دانشگاه‌های قطب سه کشور در سالن جلسات ساختمان دیالیز بیمارستان 22 بهمن نیشابور، افزود: محدویت‌های مالی و تشکیلاتی از معضل‌های غذا و داروی کشور است و همه باید در حل آن کمک کنیم تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را هماهنگی بیشتر دانشگاه‌های قطب سه کشور در زمینه غذا و دارو، ارتقای خدمات‌دهی و تبادل‌نظر برای حل مشکلات و کمبودها عنوان کرد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این همایش با اشاره به اینکه این دانشگاه  رتبه سوم حوزه غذا و دارو کشور را بعد از دانشگاه‌های همدان و مازنداران دارد، اظهار داشت: شرکت‌های پخش غذا و دارو در این قطب با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند و باید جان بگیرد تا بحث نظارت و پخش مواد غذایی ساماندهی شود.

غلام‌رضا آهنی، افزود: شرکت‌های پخش دارو باید مجوز و پروانه پخش بگیرند تا از قاچاق کالا نیز جلوگیری شود.

وی ارائه آیین‌نامه‌های مکرر و متناقض نظارت بر داروها و مواد غذایی را نیز یکی دیگر از مشکلات این حوزه دانست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بجنورد نیز گفت: سهمیه‌بندی دارویی برای شهرستان‌ها در قطب سه مشخص نیست.

 سید‌علی وکیلی، خاطرنشان کرد: بخش خصوصی درباره توزیع و نظارت بر دارو منسجم عمل کرده است اما در بیمارستان‌ها به‌وضوح ناهماهنگی‌هایی به چشم می‌خورد به‌طوری که تجویز دارو و پیگیری عوارض دارویی روند مشخص ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی گناباد نیزگفت: باید تشکیل مراکز تحقیقاتی محصول محور در محوریت این جلسات قرار گیرد.

 نوید عطار یادآور شد: تامین اعضای هیئت علمی برای حوزه غذا و دارو با وجود تامین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در شهرستان‌ها بسیار سخت است./ب

 
برچسب ها: مشکلات ، اقتصادی ، غذا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.