سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به مناسبت هفته بدون دخانیات؛

تست ریه رایگان در منطقه 7 انجام می شود

شهرداری منطقه 7 به مناسبت هفته بدون دخانیات با همکاری مرکز بهداشت شمال تهران به شهروندان خدمات تست اسپیرومتری در تست ریه ارائه می کند

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 7 با اشاره به شروع هفته بدون دخانیات از تاریخ چهارم تا دهم خرداد ماه عنوان کرد: به مناسبت این هفته برنامه های متنوعی از جمله افتتاح و معرفی مراکز بدون دخانیات در بوستان ها، ساختمان های شهرداری نواحی پنج گانه و محلات و راه اندازی کلینیک های ترک سیگار در تمامی خانه های سلامت تدارک دیده شده است.

محمود منیعی با اشاره به برگزاری مسابقات مختلف با موضوع دخانیات افزود: این مسابقات در خانه های سلامت محلات 19 گانه منطقه 7 با موضوعات مسابقه نقاشی طولی، اجرای مسابقه بدون دخانیات ویژه عموم شهروندان، مسابقه زندگی سالم ویژه پرسنل و مسابقه دارت ویژه افراد ترک کننده سیگار برگزار می شود.

به گفته وی نمایشگاه و ایستگاه های سلامت با موضوع دخانیات در بوستان های بدون دخانیات منطقه ( شهدای جوان، سپیدار، آوینی، اندیشه، شهروند و باغ موزه قصر) و غرفه ها شامل انجمن نیکوتین های گمنام، تست قند خون، تست فشار خون، کانون پاد، ورزش، ترک سیگار در این بوستان ها برپا می شود.

معاون شهردار منطقه 7 با اشاره به برپایی مراسم پیاده روی نمادین آموزش با موضوع مبارزه با دخانیات خاطر نشان کرد: برگزاری تورهای تفریحی، مشاوره ترک سیگار، انجام تست قند خون و فشار خون و تست اسپیرومتری ( انجام تست ریه) از دیگر برنامه هایی است که در این منطقه با عنوان هفته بدون دخانیات اجرا می شود.

وی یادآور شد: از دیگر برنامه های ویژه این منطقه برگزاری دوره های آموزشی( همایش، کارگاه و کلاس) در خانه های سلامت محلات 19 گانه و بلوک های جمعیتی واقع در محلات با عناوین تهران بدون دخانیات، سیگار و امراض قلبی، نقش والدین در پیشگیری از دخانیات در فرزندان، روش های پیشگیری از استعمال دخانیات در نوجوانی و جوانی، تاثیر مصرف دخانیات در فرزندان، خطرات مصرف دخانیات در نوجوانان و جوانان، روش های پیشگیری از دخانیات و ... است./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.