سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

افت شديد صادرات سيمان/ لزوم پيگيري دولت در رفع موانع صادراتي

رييس اتحاديه صادركنندگان سيمان اهواز گفت: به دليل ايجاد مشكلات متعدد هم‌اكنون صادرات سيمان با افت شديدي مواجه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان، صادق سواعدي اظهاركرد: افزايش نرخ ارز يكي از دلايل افت صادرات سيمان است. همچنين بارندگي اخير موجب ايجاد خسارت به سيمان شد.

وي افزود: همچنين طي دو هفته پيش بار سيمان از سمت كردستان عراق به بغداد و شهرهاي اطراف صادر مي‌شود و از آنجا كه تعرفه صادراتي پرداختي به اين گمرك بسيار كمتر از گمرك ايران است و حدود 9 دلار اختلاف دارند، صادرات سيمان در آن جا بهتر پيش مي‌رود.

رييس اتحاديه صادركنندگان سيمان اهواز ادامه‌داد: تعرفه پرداختي براي صادرات سيمان در گمرك ايران حدود 13 دلار و در گمرك كردستان عراق حدود 4.5 دلار است و به همين علت صادرات سيمان از كردستان عراق به صرفه‌تر مي‌باشد.

سواعدي تصريح‌كرد: به خسارات ناشي از بارندگي بيمه تعلق نمي‌گيرد و تنها به خسارات ناشي از تصادفات بيمه تعلق مي‌گيرد.

وي خاطرنشان‌كرد: هم‌اكنون لزوم همكاري و پيگيري دولت براي رفع موانع صادراتي ضروري است و اين امر به روان‌سازي صادرات كمك مي‌كند و مشوقي نيز براي بازرگانان محسوب مي‌شود.

رييس اتحاديه صادركنندگان سيمان اهواز عنوان‌كرد: افت حجم نقدينگي و افزايش قيمت از سوي كارخانه‌هاي ايران نيز مي‌تواند از جمله دلايل افت صادرات باشد. افزايش قيمت از سوي كارخانه‌هاي ايران باعث مي‌شود، عراقي‌ها به جاي خريد از ما سيمان كارخانه‌هاي خود را مصرف كنند./ب


برچسب ها: افت ، شدید ، سیمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.