سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در راستای نیاز هزار میلیارد تومانی؛

تخصیص 200 هزار میلیون تومان برای استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس در بودجه 92

رئیس سازمان نوسازی تجهیزات مدارس کشور از تخصیص 200 هزار میلیون تومان برای استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس در بودجه 92 خبر داد.

مرتضی رئیسی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: بر اساس برآوردهای انجام شده در راستای استاندارد سازی سامانه گرمایشی مدارس به ویژه مدارس روستایی در مناطق سردسیر کشور حدود 150 هزار کلاس درس در فصل سرما به وسیله بخاری گرمایشی خود را تامین می کنند که لازم است از سامانه های حرارتی استاندارد گرمایش این مدارس تامین و اجرا شود.

وی در ادامه تصریح کرد: بر همین اساس حدود یک هزار میلیارد تومان اعتبار با قیمت های امروز برای حل این مشکل تخمین زده شده است که با مصوبه مجلس شورای اسلامی در سال 92، یک پنجم این اعتبار تامین خواهد شد و با اولویت بندی صورت گرفته بخشی از مشکلات مدارس کشور در مناطق سردسیر رفع خواهد شد.

رئیسی خاطر نشان کرد: هر چند این اعتبار یک پنجم نیاز کشور است اما این مصوبه یک گام بزرگ در این زمینه است زیرا امکانات کشور اجازه نمی دهد طی یک سال هزار میلیارد تومان تنها برای تامین سامانه حرارتی مدارس کشور تخصیص داده شود اما اگر این روند با شتاب بیشتری در سال های پیش رو ادامه پیدا کند این پتانسیل وجود دارد که این مشکل برای همیشه مرتفع شود./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.