سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازتاب فعالیت های ایران در جهان

افزایش رکورد اسکواش ایران از نظر فدراسیون جهانی

فدراسیون اسکواش ایران با حمایت مراجع رسمی تأسیس و حمایت های وزارت آموزش و پرورش نیز باعث شده است پیشرفت اسکواش از سرعت بیشتری در کشور برخوردار شود.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، با توجه به دو برابر شدن زمین های اسکواش ایران در طول سه سال گذشته و همچنین افزایش پنج برابری تعداد بازیکنان ثبت شده، فدراسیون اسکواش ایران گزارش نموده که این رشته ورزشی به ویژه در بین زنان و دختران پیشرفت چشمگیر و قابل توجهی داشته است.

در سطح حرفه ای نیز ایران در سال های اخیر در منطقه پیشرفت چشمگیری داشته است. در میان 16 بازیکنان برتر، تیم ایران در مسابقات قهرمانی آسیا توانست رتبه هفتم مسابقات کره جنوبی را که دو ماه پیش برگزار شده کسب نماید.

همچنین دختران ایرانی برای اولین بار در بازیهای آسیایی نوجوانان که در نانجینگ برگزار می شود شرکت خواهند نمود.

فدراسیون اسکواش ایران با حمایت مراجع رسمی تأسیس و حمایت های وزارت آموزش و پرورش نیز باعث شده است پیشرفت اسکواش از سرعت بیشتری در کشور برخوردار شود. امروزه در برخی از پارک های تهران یک سالن اسکواش وجود دارد. همچنین در مدارس نیز وجود سالن های اسکواش با استقبال خوبی مواجه شده است و در برخی از کلاس ها برنامه ریزی ها به شکلی بوده که اسکواش نیز آموزش داده شود.

حدود 400 مربی خانم در برنامه های آموزشی شرکت نموده اند تا بتواند اسکواش را در مهدکودک ها به کودکان آموزش دهند.

سوگول ثمودی بازیکن دختر 17 ساله که درسال 2011 در آسیا رنکینگ ششم را کسب کرد اولین دختری است که از ایران موفق به کسب این عنوان شده است. آیلی نیری قهرمان زیر 13 ایران نیز در آسیا جزء 10 بازیکن برتر قرار است.

همچنین برای اولین بار در تاریخ این رشته، شش بازیکن دختر و شش بازیکن پسر از ایران در نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا که در کیش برگزار شد موفق شدند در بین 8 بازیکن برتر آسیا قرار بگیرند. این مسابقات بزرگترین رویدادی بود که در رشته اسکواش در ا یران برگزار شد و ایران با موفقیت هرچه تمام آن را برگزار و توانست پاسخ بسیار مثبتی به اعتماد فدراسیون اسکواش آسیا بدهد.

این موفقیت باعث شد ایران دوباره به عنوان میزبان مسابقات قهرمانی 2014 پذیرفته شود و دستاور بزرگ دیگری در سطح بین المللی نصیب ایران شود. در تصویر مسابقات قهرمانی لیگ زنان تهران نمایش داده شده است./زر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.