سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

کشاورزان برای کشت جدید به کمک نیاز دارند

رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول خواستار پرداخت خسارت بارندگی و طوفان‌های شدید اخیر به کشاورزان شد و گفت: چنانچه به تولیدکنندگان کمکی نشود نمی‌توانند خود را برای کشت سال زراعی جدید آماده کنند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ناصر نظرزاده، عنوان‌کرد: در این شرایط باید به کشاورزان در زمینه جبران خسارات اقدامی شود تا مقداری از مشکلات آن‌ها حل شود.

وی افزود: کشاورزان در زمینه تولید گندم خیلی متضرر شدند، به طوری که از آغاز کشت این محصول بیماری زنگ‌زرد در مزارع آن‌ها شیوع پیدا کرد و از طرفی طوفان‌های سیل‌آسای اردیهشت‌ماه به محصول گندم خسارت وارد کرد.

رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول ادامه‌داد: از سوی دیگر کمبود کود ازت موجب شده تا کشاورزان مقدار کمی به مزارع گندم خود کود بدهند و این امر میزان رشد محصول را کاهش دهد.

نظرزاده تصریح‌کرد: قطع ناگهانی باران در بهمن و اسفندماه که اوج رشد گندم بود موجب افت 70 درصدی گندم دیم شد.

وی خاطرنشان‌کرد: برداشت گندم از اوایل اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا دو هفته آینده ادامه خواهد داشت از آغاز برداشت تاکنون 70 درصد از مزارع گندم دزفول برداشت شده است.

رییس انجمن صنفی کشاورزان دزفول بیان‌کرد: عملکرد هر هکتار گندم در سال زراعی گذشته 4 تن بود اما امسال پیش‌بینی می‌شود فقط 2 تن از هر هکتار برداشت شود.

نظرزاده در خصوص تامین اعتبار خسارت ناشی از بارندگی و سیل به محصولات کشاورزی اظهارکرد: 70 درصد محصولات کشاورزی دزفول تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی نیست، علی‌رغم خسارات زیاد به این محصولات تاکنون اقدامی جهت پرداخت خسارت انجام نشده است.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: خوزستان ، کشاورزان ، کشت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.