سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساري/

خبرنگار پیشکسوت مازندران در آستانه از دست دادن پا/ برآورد هزینه 40 میلیون تومانی

خبرنگار پیشکسوت رامسری در مازندران این روزها به دلیل رنج بیماری دیابت در آستانه از دست دادن یک پایش است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، خبرنگار با دست‌هایش می‌نویسد ولی بدون پاهایش دستش به جایی نمی‌رسد.

علی مصباح شهرستانی یکی از پیشکسوت‌های عرصه خبر و رسانه که با تجربه‌ای 33 ساله در روزنامه‌های کیهان و همشهری و همچنین خبرگزاری ایرنا، ایسنا و مهر در شهرستان رامسر و منطقه مشغول به انجام رسالت خطیر و ارزشمند خبرنگاری بوده است بیش از 12 سال است که دچار بیماری مرگ خاموش، دیابت شده است.

این خبرنگار رامسری چند روزی است که در بیمارستان "آریا " رشت  در انتظاری ناخوشایند که همان قطع یکی از پاهایش است با نگرانی و اندوه، روزها را سپری می‌کند.

علی مصباح در رامسر ابراز داشت: برای یک رسیدگی سطحی و انجام چند آزمایش به بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر مراجعه کرده و پس از ساعت‌ها معطلی میزان قند خونم 75 بود به دستور رئیس بیمارستان به اتاق عمل رفته و پس از اتمام عمل و پس از خروج از اتاق عمل میزان قند خون من به بالای 500 رسیده بود، به من گفتند که پای چپت باید از زیر زانو قطع شود و این برای من شوک بزرگی بود زیرا که مادر مرحومم هم در همین بیمارستان و توسط همان پزشک پاهایش قطع شده بود.

وی افزود: من از ترس و با روحیه‌ای بسیار پایین از قطع شدن پایم و با مشورت با خانواده‌ام تصمیم گرفتم به بیمارستان مجهزتری در شهر رشت بروم.

مصباح در ادامه بیان کرد: از سر نارضایتی بیمارستان را ترک کرده و به بیمارستان رازی رشت مراجعه کردم که به علت وضعیت پایم از پذیرش من عذر خواستند و به ناچار به بیمارستان آریا مراجعه کردم.

وی اضافه کرد: پزشکان این بیمارستان با مشاهده وضع پایم و نحوه رسیدگی به آن در بیمارستان رامسر شوکه شدند و به ناچار آن‌ها هم برای جلوگیری و عدم پیشرفت عفونت، قطع پای چپم را آخرین راه حل ممکن دانستند.

این خبرنگار رامسری هزینه این عمل را خارج از عهده خود دانست و تاکید کرد: برای انجام این عمل و نیز باز کردن رگ‌های بسته قلبم به وسیله بالن هزینه بیش از 400 میلیون ریال برآورد شده است که از توان من خارج است و روزگار برایم سیاه و تلخ شده است.

وی گفت: حدود دو سال قبل تنها کسی که به من یاری رساند استاندار مازندران بوده که اگر کمک‌های استاندار نبود همان دو سال قبل انگشت‌های پایم را قطع می‌کردند و من همیشه قدردان این محبت استاندار مازندران هستم.

این عضو خانواده رسانه در پایان اعلام کرد: در بسیاری از نشریات و رسانه‌ها، دیده و خوانده‌ام که بسیاری از کمک و مساعدت مالی به بنده سخن گفته‌اند که باید همین جا اعلام کنم که جز همان کمک ارزشمند طاهایی استاندار مازندران، هیچ کمک دیگری را دریافت نکردم. /ج1

برچسب ها: بیمارستان ، ساری ، نشریه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.