سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لرستان/ وزیر نیرو:

با تکمیل سد معشوره، یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب آب ذخیره می‎شود

وزیر نیرو گفت: 56 پروژه مهر ماندگار مربوط به سدها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران لرستان  مجید نامجو در جلسه شورای اداری استان، افزود: به دلیل حمایت رئیس جمهور از زیرساخت‎ها، وزارت نیرو در ارتباط با انجام پروژه‎ها به‎ویژه مهر ماندگار، پیشرفت‎های خوبی داشته است.

وی ادامه داد: 270 پروژه به عنوان مهر ماندگار در کشور تعریف شده که از این تعداد، 56 پروژه مربوط به سدها هستند و 21 مورد به مرحله افتتاح و بهره‎برداری رسیده است.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: پروژه‎های مهر ماندگار منجر به ایجاد عزم و اراده‎ای در مسوولین شد تا پروژه‎هایی از جمله سدسازی، آب و فاضلاب، آب‎رسانی، انتقال آب، برق و... به ثمر بنشیند.

نامجو یادآور شد: پروژه یک‎هزار مگابایتی نیروگاه برق در لرستان در حال بررسی است که مشکلات مالی و اعتباری آن را حل و فصل می‎کنیم.

وی گفت: 35 پروژه در بخش آب و آبفار داریم که مجموعاً در سال 250 میلیارد تومان برای این پروژه‎ها باید هزینه شود تا کار آن‎ها به انجام برسد.

وزیر نیرو با بیان اینکه سدهای مروک و ایوشان امروز آبگیری شدند، افزود: با تکمیل سد معشوره، یک میلیارد و 200 میلیون مترمکعب آب ذخیره می‎شود و علاوه بر این نیز در تولید برق نقش مهمی ایفا خواهد کرد./ع

برچسب ها: تکمیل ، آب ، سد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.