سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حاتم بخشی برزیل درباره بدهیهای 12 کشور آفریقایی

دولت برزیل روز شنبه اعلام کرد برای ارتقای مناسبات با کشورهای قاره آفریقا، بدهی 900 میلیون دلاری 12 کشور آفریقایی را خواهد بخشید.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،  توماس ترومان سخنگوی رئیس جمهور برزیل در حاشیه جشن 50 سالگی اتحادیه آفریقا در اتیوپی گفت: ایده برقراری روابط ویژه با کشورهای آفریقایی برای سیاست خارجی برزیل امری استراتژیک است.

دیلما روسف رئیس جمهور برزیل برای شرکت در جشن 50 سالگی تشکیل اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا(پایتخت اتیوپی) به سر می‌برد. این سومین سفر روسف به آفریقا طی سه ماه گذشته است.
از 12 کشوری که بدهی آنها بخشوده خواهد شد، کنگو با 352 میلیون دلار بیشترین بدهی را دارد و تانزانیا با 237 میلیون دلار در جایگاه دوم است.

ترومان گفت: این اقدام بخشی از تلاش برزیل برای ارتقای مناسبات اقتصادی با قاره آفریقا است.
وی افزود: برزیل اخیرا یک آژانس برای حمایت از سرمایه گذاری‌ صنعتی و توسعه در آفریقا و آمریکای لاتین تاسیس کرده است.

وی افزود: این ایده شامل تمرکز روی کمک برزیل از جمله در کشاورزی، برنامه‌های اجتماعی و حمایت مالی مستقیم شرکت‌های برزیلی است.

دیلما روسف در سفر به اتیوپی با سران چند کشور آفریقایی از جمله هایلماریام دسالن نخست وزیر اتیوپی دیدار و یک سری توافقنامه همکاری در زمینه کشاورزی، آموزش و پروش و حمل و نقل هوایی امضا کرد.

منافع برزیل در آفریقا بخشی از یک فرایند بزرگتر موسوم به همکاری جنوب- جنوب است که سرمایه گذارانی از کشورهای نوظهور در حال توسعه آفریقایی را جذب کرده است.

اتحادیه آفریقا که 54 عضو دارد، جایگزین سازمان وحدت آفریقا شد که در سال 1963(زمانیکه موج استقلال کشورهای آفریقایی از حکومت‌های استعماری در جریان بود) تشکیل شد.

برزیل یکی از پنج کشور اقتصادی نوظهور جهان در سال 2012 تولید ناخالص داخلی معادل دو تریلیون و 425 میلیارد دلار داشت و هفتمین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می‌آید.

پیش بینی می‌شود اقتصاد برزیل با جمعیت 196 میلیون نفری در سال جاری 3.5 درصد رشد داشته باشد.
برچسب ها: برزیل ، آفریقا ، بدهی ، روسف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.