سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سيد حسن نصرالله:

وقایع سوریه برای لبنان سرنوشت‌ساز است/ بار دیگر وعده پیروزی مقاومت را می‌دهم

دبیر کل حزب الله لبنان در آغاز سخنرانی امروز خود، خروج نیروهای اشغالگر از جنوب لبنان ذر روز 25 می را "یوم الله" نامید و افزود: روز خروج اسرائیل از غزه و خروج آمریکا از عراق نیز باید از اعیاد امت باشد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل المنار، نصرالله در آغاز سخنان خود، روز 25 می خروج نیروهای اشغالگر از جنوب لبنان را "یوم الله" نامید و افزود: روز خروج اسرائیل از غزه و خروج آمریکا از عراق نیز باید از اعیاد امت باشد.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با اشاره به این که امت اسلام و ملت های منطقه همچنان پیامدهای ناگوار "نکبت" و اشغال فلسطین را شاهد هستند، گفت: امسال در حالی 25 می (4 خرداد) را جشن می گیریم که با مجموعه ای از تهدیدات و خطرات مواجه هستیم.


سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سیزدهمین سالروز آزاد سازی جنوب لبنان و بیرون راندن ارتش رژیم اشغالگر گفت آمریکا با مسلح کردن هر ارتش عربی در صورتی که برای جنگیدن با اسرائیل باشد ، مخالف است.

سیدحسن نصرالله افزود: ترس واقعی از ارتش لبنان این است که یک ارتش ملی و در کنار مقاومت است.

دبیرکل حزب الله لبنان در سیزدهمین سالروز آزاد سازی جنوب لبنان و بیرون راندن ارتش رژیم اشغالگر گفت فاجعه سال 1948  (اشغال فلسطین) فقط فاجعه و مصیبتی برای فلسطین نیست بلکه مصیبتی برای همه عرب ها است. روز مقاومت امسال همراه با مجموعه ای از تهدیدات و خطراتی است که مهم ترین آنها دو خطر یعنی اسرائیل و تحولات در سوریه است. وی افزود اسرائیل فردا مانور برگزار می کند. اسرائیل از چند ماه پیش نیروهای خود را در مرزهای ما جمع و به سوریه تجاوز می کند. ما در شرایط تاریخی سخت و حساسی قرار داریم و در این مرحله باید با چالش ها مقابله کنیم.

نصرالله در تشریح این خطرات افزود: اولين خطري كه ما را تهديد مي كند، طمع ورزي و طرح هاي اسرائيل است و دومين خطر نيز حوادث سوريه است. ما در لحظه تاريخي حساس و دشواري قرار داريم كه زماني براي تعارف باقي نمي گذارد و بايد مسووليت پذير بود.

وی سپس با اشاره به تحولات در مرزهای لبنان با رژیم صهیونیستی گفت: در مقابل سازوبرگي كه اسرائيل از چند ماه قبل آن سوي مرزهاي جنوبي ما تدارك ديده چقدر آمادگي نظامي پيدا كرده ايم؟

دبیرکل حزب الله همچنین به طرح های آمریکا و صهیونیسم در منطقه اشاره کرد و گفت: امريكايي ها لايحه عدم تسليح ارتش كشورهاي عربي به منظور حمايت از اسرائيل را وتو كردند. اکنون امريكا ملياردها دلار سلاح به كشورهاي عربي مي فروشد چون مي داند كه حتي يك گلوله به سمت اسرائيل شليك نخواهند كرد. اسرائيل از موشك های مقاومت مي ترسد، اما از سلاح هوايي نمي ترسد.

نصرالله پیروزی مقاومت را نتیجه تلاش گروه های مختلف دانست و تاکید کرد: پيروزي امروز ما محصول ايثار همه كساني است براي مقاومت جنگيدند، نه فقط مقاومت حزب الله. اما اکنون در لبنان خيلي گروهها  بعد ازاين كه موفق به خلع سلاح حزب الله نشدند به دنبال راهي براي خلاص شدن از اين حزب هستند. در لبنان، دولت طايفه اي و منطقه اي حاكم است و نمي تواند تصميمي براي مقابله با دشمن اتخاذ كند، اما همان سلاحي كه با اسرائيل جنگيد و شكستش داد از ملت لبنان حمايت خواهد كرد.


دبیر کل حزب الله سپس به تلاش برخی کشورها برای وارد کردن حزب الله در فهرست تروریسم اشاره کرد و گفت : مدتي است كه ما در ليست سازمان هاي تروريستي قرار گرفته ايم و اين فقط جوهر روي كاغذ  است و هيچ ارزشي ندارد. ما به مقاومت ادامه خواهيم داد و تحت رهبري يك دولت عادل خواهيم جنگيد.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به روابط نزدیک حزب الله لبنان و دولت "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: آنچه در سوریه می گذرد برای لبنان مهم  و بسیار سرنوشت ساز است. ما درباره وقایع سوریه در این روز تاریخی جرات داریم که با صراحت صحبت کنیم.

سید حسن نصرالله با اشاره به سیاستهای اشتباه کشورهای عربی در قبال بحران سوریه تاکید کرد: برخی کشورهای عربی خواهان پایان نظام سوریه و از بین رفتن گروههای مسلح تندرو هستند اما نمی دانند که روزی این تروریستها بازخواهند گشت.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به نبرد با گروههای تروریستی تکفیری در منطقه مرزی القصیر ، اظهار داشت: ما با مرحله جدیدی روبرو شده ایم که دقیقا طی هفته های اخیر آغاز شده است، نام این دوران حمایت از مقاومت و پشتیبانی از آن و به تبع آن حمایت و حفاظت از لبنان است. البته من از کسی کمک نمی خواهم، تصمیم سازان و تعیین کنندگان سرنوشت این نبرد (نبرد القصیر) نیروهای مقاومت هستند و همانگونه که در گذشته به شما وعده پیروزی می دادم بار دیگر این بشارت را به شما می دهم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.