سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

11 گل خورده، دستپخت کاستای پرتغالی

"کاستا"پرتغالي با طعم تلخ تلخ؛

تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان که در رقابتهای قهرمانی آسیا در بنگلادش حضور دارد با قبول شکست سنگین مقابل تایلند حذف شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان که با هدایت هلنا کاستا، سرمربی پرتغالی به این مسابقات اعزام شده بود پس از باخت 6 بر صفر و 5 بر یک مقابل فيليپين و تايلند و با پيروزي مقابل بنگلادش با 3 امتیاز به کار خود پایان داد تا ناکامی پرتغالی ها در فوتبال ما ادامه یابد.

هلنا کاستا که تا قبل از قرارداد بستن با تیم ملی، حضورش با اما و اگر همراه بود پس از آغاز کار رسمی با فدراسیون حدود 6 ماه است که تمرینات را زیر نظر دارد و البته در دیدارهای رسمی حضور نداشته و با چند بازی دوستانه و تورنمنت روسیه، راهی مسابقات آسیایی بنگلادش شد.

در این مسابقات در دیدار اول بازی ضعیفی را از تیم ملی شاهد بودیم و دریافت 6 گل در این بازی گواه این مدعاست و البته در بازی دوم تیم ضعیف این گروه یعنی بنگلادش میزبان مسابقات حریف ما بود که خوشبختانه این تیم را 2 بر صفر شکست دادیم و این پیروزی از قبل هم پیش بینی می شد اما در بازی آخر که دقایقی پیش به پایان رسید، تیم تایلند اگر چه از تیم های قدرتمند آسیا محسوب می شود اما شکست 5 بر یک مقابل این تیم نشان می دهد که ما نه تنها با کاستا پیشرفت نداشته ایم بلکه کمی هم رو به عقب رفته ایم با شرایطی که برای ملی پوشان فوتبال بانوان بوجود آمد اگر چه برخی کارشناسان معتقدند می بایستی به هلنا کاستا فرصت داد اما ما معتقدیم در ایران مربیان خوبی حضور دارند که دانش و شناختشان از فوتبال ما اگر بیشتر از کاستا نباشد، کمتر هم نیست.



حکایت مربیان پرتغالی ناکام در فوتبال ما همچنان ادامه دارد امیدواریم این ناکامی به کی روش پرتغالی و تیم ملی سرایت نکند چرا که تنها بازمانده پرتغالی که امیدهای بسیاری به حضور وی در فوتبال ما می رفت، با شرایط نامساعدی فردا تیم را عازم امارات می کند.

مصدومیت دژاگه، غیبت دوباره رحمتی و عقیلی و خط خوردن کریم انصاری فرد از نکاتی است که شاید پایه های لرزان نیمکت کی روش را با مشکل مواجه کند، خصوصا در درون دروازه که رحمتی آماده ترین عنصر دروازه بانی فوتبال کشور به حساب مي آيد، غایب است و دانیل داوری نیز به اردو دعوت نشده است.

پرتغالی های فوتبال در کشورمان هنوز طعم تلخی می دهند و امیدواریم کی روش تلخی پرتقال را با پیروزی در دیدارهای باقیمانده مقدماتی جام جهانی به شیرینی تبديل کند.

تیم ملی بانوان کشورمان با همین دیدارها به کار خود پایان داد و تیم تایلند به مرحله بعد صعود کرد. البته در مرحله نهایی این رقابت ها تیم های استرالیا، کره شمالی، چین، ژاپن و تایلند به همراه یکی از 2 تیم هنگ کنگ و ویتنام حضور خواهند داشت تا بتوانند جواز حضور در مسابقات جام جهانی کانادا را بدست بیاورند.

لازم به ذکر است، اگر چه هلنا کاستا نتوانست در اولین آوردگاه تغییر خاصی به فوتبال ما بدهد اما ما کماکان معتقدیم ثبات در امر مربیگری آن هم برای گزینه های خارجی لازم است به شرط اینکه یک تیم ویژه عملکرد وی را زیر نظر بگیرند و اگر تغییرات محسوس بود کاستا را حفظ کنند و اگر نه...

گفتني است، مشکل فوتبال بانوان ما از باشگاه ها شروع می شود جائیکه می بایستی بازیکن سازی شود و موانعی همچون مشکلات مالی از سر راه  آنها برداشته و در سال های آینده منتظر نتیجه این سرمایه گذاری در فوتبال ملی باشیم./مح
برچسب ها: پرتغال ، کاستا ، فوتبال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.