سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور رئيس دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي؛

بخش ICU2 بيمارستان فيروزآبادي افتتاح شد

بخشICU2 بیمارستان فیروزآبادی با حضور دکتر حسن ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي و جمعی از مسوولان شهرستان ری امروز افتتاح شد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب‌دا؛ در این مراسم که دکتر مسلمی فرد رئیس اداره ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات دانشگاه، دکتر خورشیدی رئیس بیمارستان فیروزآبادی، نمایندگان فرمانداری شهرری، حاج آقا فیروزآبادی متولی بیمارستان، جمعی از مسوولان دانشگاه و جمعی از پزشکان و مسوولان بیمارستان نیز حضور داشتند، دکتر خورشیدی رئيس اين بيمارستان به ارایه گزارشی اجمالی از وضعیت بیمارستان پرداخت.

وی اظهار داشت: بیمارستان فیروزآبادی با 200 تخت فعال و داشتن 517 تخت مصوب به ساکنان محدوده شهرری خدمت­رسانی می­کند که حدود 98 هزار نفر مراجعه کننده و بیش از 11 هزار نفر بستری سالانه دارد.

وی با اشاره به تعداد پرسنل پزشکی، پرستاری و پشتیبانی این مرکز، کمبود تخت ICU را یکی از معضلات این بیمارسان برشمرد و خاطرنشان کرد : این بخش که امروز افتتاح می شود دارای 16 تخت ICU است که در آینده نزدیک و تا حدود یکماه آینده بخش NICU  این مرکز نیز افتتاح خواهد شد همچنین بخش آنژیوگرافی مرکز نیز آماده راه اندازی است.

دكتر خورشيدي راه­اندازی بخشNICU  را سبب مرتفع شدن مشکلات این مرکز درخصوص زایمانهای پرخطر برشمرد و افزود: بخشICU2  بیمارستان فیروزآبادی با اعتباری معادل دو میلیارد و 700 میلیون تومان بازسازی ، فضاسازی و تجهیز شده است که بخشی از اعتبارات آن از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی ایران سابق و بقیه نیز توسط همکاری دانشگاه و خیرین تامین شده است.

براساس اين گزارش دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي نیز در این مراسم ضمن ارایه پیشنهادها و رهنمودهایی برای ارایه خدمات بهتر به مردم منطقه اظهار داشت: یکی از راهکارهای تامین کمبود نیروی پرستاری چنانکه مصوب کرده­ایم راه اندازی شعباتی از دانشکده پرستاری در نزدیک برخی از بیمارستانها در مناطق مختلف است که تاکنون مرکز پزشکی امام حسین(ع) و مرکز پزشکی مسیح دانشوری برای انجام این کار اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: اگر حمایت خیرین در شهرستان ری صورت گیرد به منظور کمبود نیروی پرستاری این مرکز نیز می توان شعبه­ای از دانشکده پرستاری و مامایی را در شهرری و نزدیک این بیمارستان راه­اندازی کرد .

رئیس دانشگاه علوم پزشكي شهيدبهشتي خاطرنشان کرد: در این طرح که می­تواند به عنوان یکی از کارهای مشترک بین دانشگاه­های علوم پزشکی شهید بهشتی و ایران باشد، دانشجویان پرستاری ضمن آموزش در بیمارستان به فعالیت خواهند پرداخت و آنها را در دوران دانشجویی استخدام خواهیم کرد./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.