سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گسترش خشونت ها در سوئد

آشوب ها در سوئد از پايتخت اين کشور فراتر رفته و به ديگر شهرها کشيده شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ گفته مي شود آشوبگران نيمه شب گذشته در شهرهاي اوربرو، آپسالا و لينکوپينگ تعدادي خودرو و ساختمان را به آتش کشيدند.

اين در حالي است که شواهد از کاهش خشونت ها در استکهلم - پايتخت سوئد - حکايت دارد.ناآرامي ها در سوئد سبب بروز سخناني درباره ادغام جمعيت مهاجران اين کشور شده است، مهاجراني که بسياري از آنها بر اساس سياست پذيرش پناهنده وارد اين کشور شده اند و هم اکنون حدود پانزده درصد از جمعيت سوئد را تشکيل مي دهند.کجل ليندگرن سخنگوي پليس استکهلم گفت:  شب گذشته آرام ترين شبي بود که ما تاکنون شاهد آن بوديم. 

او گفت: با حضور گسترده افسران پليس در خيابان ها فکر مي کنم ما در مسير خود براي بازگرداندن آرامش طي روز هاي آتي قرار داريم.او افزود پليس حدود 21 نفر را به سبب اخلال در آرامش براي مدت زمان کوتاهي بازداشت و سپس آزاد کرد.در شهر اوربرو، در غرب استکهلم پليس از آتش زدن يک مدرسه و همچنين چند خودرو خبر داد.گفته مي شود يک افسر پليس نيز در پي سنگ پراکني آشوبگران زخمي شده اشت.

در شهر لينکوپينگ در جنوب غربي پايتخت سوئد، شماري از خودروها، يک مهد کودک و يک مدرسه ابتدايي به آتش کشيده شد.همچنين در شهر آپسالا در شمال استکهلم، آشوبگران يک مدرسه و يک خودرو را آتش زدند. هنوز علت وقوع ناآرامي در ديگر شهرهاي سوئد مشخص نيست. 

برچسب ها: خشونت ، سوئد ، گسترش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.