سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح منطقه‌اي كردن گمركات كشور در دستور كار قرار گرفته است

رئيس‌كل گمرك در سومين نشست تخصصي مديران ستادي و گمركات اجرايي با هدف ساماندهي فعاليت‌هاي گمركي و افزايش بهره‌وري نيروي انساني، بررسي طرح منطقه‌اي كردن گمركات كشور در دستور كار گمرك قرار گرفته است.

به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،عباس معمارنژاد رئيس‌كل گمرك جمهوري اسلامي ايران با اعلام اين خبر در جلسه اختتاميه سومين نشست تخصصي مديران منتخب ستادي و گمركات اجرايي گفت: جزئيات اين طرح در چهارمين نشست تخصصي مديران كه اوايل مردادماه سال جاري برگزار خواهد شد، مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد.

وي افزود: براساس اين طرح گمركات كشور به چند منطقه كلي تقسيم و يا محور قرار گرفتن يكي از گمركات مراكز استان‌ها، ساير گمركات استاني، شهرستاني و مرزي به عنوان زيرمجموعه گمرك مزبور به فعاليت خواهند پرداخت.

رئيس‌كل گمرك اظهار داشت: تقسيم‌بندي گمركات كشور به صورت منطقه‌اي سبب تسهيل فرايندهاي كاري در بخش‌هاي اداري و عملياتي گمركات به تبع آن ارائه خدمات مطلوب‌تر و سريع‌تر به مراجعان خواهد شد.

وي ايجاد هماهنگي بين اين طرح و طرح آمايش سرزميني گمرك را از جمله موضوعات مورد بحث در نشست تخصصي مديران در آينده خواند و از مديران ستادي و گمركات اجرايي شركت‌كننده در اين نشست ؟؟؟ تا ضمن انجام مطالعات و بررسي‌هاي لازم با پيشنهاد و راهكارهاي مناسب و مفي در جلسات مربوط حضور يابند.

دكتر معمارنژاد با اشاره به اينكه طرح منطقه‌اي كردن گمركات پيش از اين نيز در سال‌هاي قبل اجرايي شده بود، اظهار داشت: با بررسي نقاط قوت و رفع نقاط ضعف تلاش خواهيم كرد تا حداكثر استفاده را از اين طرح به عمل آوريم.

وي تأكيد كرد: طرح منطقه‌اي كردن گمركات كشور در صورت اجرا كمك شاياني توجه به مديريت يكپارچه مرزي خواهد كرد و بستر لازم را براي روان‌سازي امور و تسهيل تجاري فراهم مي‌كند.

دكتر معمارنژاد در اين نشست همچنين با اشاره به اهميت توسعه و تجهيز گمركات مرزي خطاب به مديران گفت: بررسي وضعيت حجم كار و تناسب آن با تعداد و ميزان بازده كاري نيروها از وظايف مهم مديران است كه اجراي طرح كاربيني در اين زمينه مي‌تواند به كمك مؤثري باشد.

رئيس‌كل گمرك همچنين رسيدگي دقيق به وضعيت انبارهاي اختصاصي، ترانزيت داخلي و ميزان همكاري سازمان‌هاي همجوار در جهت اجراي طرح‌هاي گمركي را از وظايف مهم مديران خواند و براي آنان آرزوي موفقيت كرد.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.