سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از ترانزیستورهای گرافنی برای مصارف پزشکی

پژوهشگران آلمانی معتقدند که ترانزیستورهای گرافنی که قادرند به تغییر محلول های شیمیایی پاسخ دهند، می توانند به صورت مستقیم با سیستم عصبی انسان ارتباط داشته باشند.

به گزارش خبرنگارعلمي باشگاه خبرنگاران؛پژهشگران آلمانی نسبت به استفاده ترانزیستورهای گرافنی برای رفع نابینایی افراد نابینا ابراز امیدواری کرده اند.

گروه تحقیقات آلمانی روی سلول های عصبی متمرکز شدند و متوجه شدند نرون های عصبی هنگام تحریک ولتاژ اندکی را ایجاد می کنند و این منشا ولتاژ تفاوت میان حرکت یون های سدیم از محیط اطراف به درون سلول و خروج پتاسیم از داخل به خارج سلول است.

خوزه کاریدو از دانشگاه تحقیقاتی است معتقد است که گرافنی نسبت به سیلیکون مزیت هایی دارد. 

اول این که سطح گرافنی بر خلاف سیلیکون همیشه تمیز و پاکیزه است، دوم این که گرافنی سرعت بالای حرکت الکترون را دارا است که حساسیت آن نسبت به هم نوع سیلیکون خود بیشتر است. 

سومین مزیت این است که گرافنی انعطاف پذیری دارد و این موضوع موجب می شود ادوات ساخته شده با آن را بتوان درون بافت هایی نظیر مغز قرار داد.

در پایان این گزارش آمده است که از این سیستم می توان برای بیمارانی که عضوی در بدنشان کاشته شده است استفاده کرد تا با استفاده از این سیستم کنترل بیشتری روی اعضا حرکتی داشته باشند./ح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.