سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

معرفی جدیدترین چیپست مادربرد و اولین اورکلاکینگ فرکانس 7 گیگاهرتز

یک کارشناس فروش محصولات رایانه ای، گفت: با معرفی نسل سوم پردازنده‌های سری Core شرکت اینتل با عنوان Ivy Bridge که از معماری و تکنولوژی ساخت جدیدی بهره می‌برند، بار دیگر توجه همگان به سوی محصولات این شرکت (اینتل) معطوف شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه


معراج هلشی گفت: روند موفقیت‌های پردازنده‌های Sandy Bridge، Sandy Bridge-E بهIvy Bridge رسیده است و در کنار تکنولوژی ساخت 22 نانومتری و مصرف انرژی کمتر، قابلیت پشتیبانی پیش‌فرض (Native) از نسل سوم درگاه ارتباطی PCI-E با عنوان Gen 3.0، افزایش کارایی تراشه گرافیکی مجتمع (IGPU) و افزایش فرکانس حافظه DDR3 قابل پشتیبانی از دیگر ویژگی‌های بارز این سری از پردازنده‌های جدید اینتل به شمار می‌آید.

وی افزود: بر اساس روال همیشگی، این بار نیز شرکت اینتل هم زمان با عرضه سری جدید پردازنده‌های خود، چیپست جدیدی را نیز با عنوان Z77 (به نوعی تکامل یافته چیپست Z68) برای سازگاری بهتر با پردازنده‌های Ivy Bridge ارائه کرده است (قابل ذکر است این پردازنده ها قابلیت نصب بروی مادربوردهای Z68/P67 را نیز دارا می باشند).

هلشی تصریح کرد: شرکت‌های مادربوردسازی با شروع عرضه عمومی پردازنده‌های Ivy Bridge که شاخص‌ترین آنها Core i7 3770K با 4 هسته واقعی (8 Threads) می‌باشد، محصولات متعددی را مبتنی بر چیپست Z77 معرفی و عرضه کرده‌اند که در این میان شرکت پیشرو msiبا تکیه بر استاندارد مشهور خود Military Class III (نسل سوم کلاس نظامی) در انتخاب قطعات الکترونیکی با کیفیت و عمر مفید بالا در کنار نسل جدید سیستم مدیریت توان (PWM) جهت تغذیه پایدار و بهتر پردازنده (Hybrid Digital Power)، برای پوشش نیازهای کاربران مختلف محصولات متنوعی را عرضه کرده است.

این کارشناس فروش محصولات رایانه ای، گفت: شاید برترین محصول معرفی شده (در حال حاضر) مادربورد Z77A-GD65 میباشد که با تکیه بر تجربیات و موفقیت‌های مادربورد قدرتمند MSI X79 Big Bang Xpower II در عرصه اورکلاکینگ چشم‌گیر ظاهر شده و اولین فرکانس 7 گیگاهرتز (7GHz) با استفاده از پردازنده Core i7 3770K را تحت اکستریم کولینگ (نیتروژن مایع) به ثبت رسانده است. این نتیجه از آن جهت قابل توجه است که بیشترین فرکانس ثبت شده در حالت اورکلاک با پردازنده‌های Ivy Bridge در سطح جهان می باشد.

وی افزود: کیفیت بالای ساخت مادربورد به دلیل استفاده از قطعات الکترونیکی تحت استاندارد Military Class III و کارایی خارق‌العاده سیستم مدیریت توان مادربورد (12 فاز DrMOS II) که نقش حیاتی تامین جریان مورد نیاز پردازنده را بر عهده دارد از عوامل مهم این موفقیت بزرگ و پیشتازی شرکت msi به شمار می‌آید.

هلشی تصریح کرد: تمامی قطعات الکترونیکی تحت استاندارد Military Class III با موفقیت کامل تست‌های مربوط به گواهی MIL-STD-810G (استاندارد نظامی کشور ایالات متحده آمریکا) را در آزمایشگاه‌های معتبر پشت‌سر گذاشته و گواهینامه مربوط به کیفیت و پایداری (Quality & Stability) را دریافت کرده‌اند. /س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.