سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گلوبال ريسرچ گزارش داد:

چرا با مداخله نظامي آمريکا و اسرائيل در سوريه مخالف هستيم؟

پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در گزارشي تحت عنوان "چرا با مداخله نظامي آمريکا و اسراييل در سوريه مخالف هستيم؟" اعلام کرد: دولت آمريکا که منجر به سرنگوني دولت هاي عراق و ليبي در سال هاي 2003 و 2011 ميلادي شد در دو سال گذشته در صدد سرنگوني دولت سوريه برآمده است.


سازمان اطلاعات جاسوسي آمريکا (سيا) به عنوان سازمان هماهنگ کننده اي براي ارسال محموله هاي سلاح از عربستان سعودي، قطر و ترکيه به سوريه به منظور حمايت از گروههاي مسلح مخالف نظام بشار اسد رئيس جمهوري اين کشور و سرنگوني اين نظام عمل کرده است.

مقامات بلند پايه آمريکا قصد سرنگوني دولت سوريه را دارند که از ديدگاه آنها مانعي براي سلطه آمريکا بر کل خاورميانه به شمار مي رود.

آمريکا ، انگليس ، فرانسه ، ترکيه ، عربستان سعودي و قطر مقادير زيادي سلاح ، پول و ديگر تجهيزات را در اختيار مخالفان سوريه قرار داده و هزاران مخالف ضد اسد را در ترکيه ، اردن و ساير نقاط آموزش داده اند.

اسراييل پنجم ماه مه منطقه اي را نزديک دمشق پايتخت سوريه بمباران کرد.

تحريم هاي اقتصادي شديدي بر سوريه اعمال شده است و آمريکا و متحدانش براي بد جلوه دادن دولت سوريه ، تبليغاتي جهاني به راه انداخته اند.

از اين روز مقامات ائتلاف ملي مخالفان و نيروهاي انقلابي و ارتش آزاد سوريه که تحت حمايت آمريکا قرار دارند بارها مداخله فوري خارجي را خواستار شده اند. گروه موسوم به "دوستان سوريه" نيز يکي ديگر از چهره هاي امپرياليست است.

نشست گروه دوستان سوريه بيست و دوم مه با حضور جان کري وزير امور خارجه آمريکا و وزراي امور خارجه انگليس ، فرانسه ، آلمان ، ايتاليا ، ترکيه ، مصر ، اردن ، امارات عربي متحده ، قطر و عربستان سعودي در امان پايتخت اردن برگزار شد.

عربستان سعودي ، قطر ، امارات عربي متحده و اردن همگي حکومت هاي پليسي هستند که تحت حمايت آمريکا قرار دارند.

عربستان سعودي هرگز انتخاباتي نداشته است، زنان از حق رانندگي محروم هستند و گردن زني ها در ملا عام اغلب اجرا مي شود. انگليس و فرانسه از قدرت هاي استعماري سابق در منطقه به شمار مي روند که امروزه سعي مي کنند نفوذ خود را حفظ کنند. آلمان و ايتاليا اهداف استعماري مشترکي در آفريقا داشتند و نيمي از جمعيت ليبي در دوران حاکميت ايتاليا در جنگ جهاني دوم جان باختند.

ترکيه از مدت ها پيش جمعيت کردها را در داخل مرزهايش سرکوب و با احزاب چپگرا و ساير سازمان هاي ترقي خواه مخالفت کرده است.

آمريکا به عنوان ابر قدرت جهان در 70 سال گذشته جنگ هاي زيادي از کره گرفته تا ويتنام و عراق به راه انداخته و موجب کشته و زخمي شدن و بي خانماني دهها ميليون نفر شده است.

علاوه بر اين، ارتش و نيروهاي اطلاعاتي آمريکا صدها بار در امور کشورهاي مختلف جهان مداخله کرده اند و امروزه آمريکا بيش از نهصد پايگاه نظامي در هر قاره دارد.

عمليات ترور هواپيماهاي بدون خلبان آمريکا امروزه در پاکستان ، افغانستان و يمن اجرا مي شود.

گروه موسوم به "دوستان سوريه" در واقع گروه جنايي است که هيچ اهميتي به منافع مردم سوريه يا منافع مردم ديگر نقاط جهان نمي دهد.




تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.