سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از امروز رسماً آغاز شد ؛

ابلاغ رسمی سازمان بیمه سلامت به صندوق های ادغامی/ پیشنهاد افزایش حق سرانه درمان از 5 به 7 درصد

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد: از امروز رسماً ادغام سازمان های تعیین شده در سازمان بیمه سلامت به دستگاه های مربوط ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از نشست خبری ظهر امروز دکتر محمد باقر هداوند مدیر عامل این سازمان اظهار داشت:تشکیل سازمان بیمه سلامت از سال های قبل در دستور کار قرار گرفته بود و کارشناسان بر این اعتقاد بودند که صندوق های بیمه ای بایستی در هم ادغام شوند و بر اساس بند ب ماده 38 برنامه پنجم توسعه با ادغام صندوق های بیمه درمان در کشور سازمان بیمه سلامت تشکیل شود.

وی با اشاره به این که در سال حماسه اقتصادی حماسه سیاسی تکلیف بزرگی بر عهده سازمان بیمه سلامت گذاشته شده افزود: به دنبال این هستیم تا با ادغام صندوق های بیمه ای خدمات مطلوبی ارائه دهیم و در جهت رفع همپوشانی های بیمه ای و تجمیع منابع مالی اقدامات لازم صورت گیرد.

وی در خصوص بیمه همگانی و اجباری اظهار داشت: بر اساس قانون تسهیلات و شرح وظایف شورای عالی بیمه سلامت تدوین شد و پس از تائید در هیات وزیران برای تصویب به مجلس ارسال شد.

وی در خصوص فعالیت و همکاری نزدیک سازمان بیمه سلامت با وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: فعالیت و همکاری خیلی نزدیک با وزارت بهداشت در خصوص بازنگری ارزش نسبی خدمات سلامت داشتیم که منجر به تصویب کتاب ارزش های خدماتی نسبی سلامت شد .

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت با تاکید بر این که در تلاشیم ادغام صندوق های بیمه ای را به درستی پیش ببریم یادآور شد: با توجه به این که منابع سازمان کفایت مصارف آن را نمی دهد پیشنهاد افزایش سرانه درمان از 5 درصد به 7 درصد را داشتیم و امیدواریم در صحن علنی مجلس رای بیاورد.

وی به تامین زیرساخت های سازمان بیمه سلامت در زمینه آی تی اشاره کرد و اذعان داشت: سازمان از لحاظ برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری بازنگری و ارتقا داده شد و تهیه بیمه نامه های یکسان برای تمامی افراد تحت پوشش انجام شد و در صورت اعلام لیست بیمه شدگان از سوی سازمان ها دفترچه بیمه های یکسان در اختیار بیمه شدگان آن ها قرار خواهد گرفت.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در خصوص تهیه کارت های هوشمند سلامت نیز گفت: زیرساخت های لازم در این زمینه انجام شده است.

هداوند با برشمردن صندوق ها و دستگاه هایی که قرار است در سازمان بیمه سلامت ادغام شود اظهار داشت نزدیک به  بیست صندوق مشمول قانون هستند از جمله سازمان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی بانک ها، صندوق بازنشستگی شهرداری تهران، بهداشت و درمان صنعت نفت، سازمان صدا و سیما، صندوق بازنشستگی صدا و سیما، بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح، مشروط به اذن مقام معظم رهبری، کمیته امداد، بیمه مرکزی، بانک توسعه صادرات، بانک ملی، بانک کشاورزی، بانک سپه، بانک توسعه تعاون، مرکز نوسازی و تحول اداری و بیمه ایران از جمله دسته هایی هستند که بایستی در سازمان بیمه سلامت ادغام شوند.

وی در خصوص آخرین آمار بیمه شدگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر 34 میلیون نفر تحت پوشش سازمان بیمه سلامت هستند و افرادی که تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نیستند می توانند از طریق بیمه ایرانیان نسبت به بیمه شدن اقدام کنند که با پرداخت حق سرانه ماهانه 14 هزار و 300 تومان می توانند از بیمه ایرانیان برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: تا 50 درصد از این مبلغ به متقاضیان تخفیف داده می شود و افرادی که عدم توانایی پرداخت این مبلغ توسط نهادهای حمایتی احراز شود تا 85 درصد از تخفیف برخوردار می شوند و با پرداخت سهم 15 درصدی مشارکت خود در بیمه ایرانیان می توانند از بیمه برخوردار شوند.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت در خصوص مطالبات مراکز درمانی از این سازمان خاطر نشان کرد: در سال 91 صد درصد از تخفیف بودجه از دولت گرفته شد و تمامی این مبلغ به موسسات درمانی پرداخت شد اما با این حال در پرداخت مطالبات دو ماه عقب هستیم و این عقب بودن به دلیل کمبود منابع مالی است./ف

برچسب ها: بیمه ، ادغام ، پیشنهاد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.