سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک کارشناس سیاست خارجی مطرح کرد

استیصال غرب و کشورهای مرتجع عرب در حل بحران سوریه

يک کارشناس سياست خارجي، گفت: غرب و برخی کشورهای مرتجع عرب منطقه در حل مسئله سوریه دچار استیصال شده و به شدت از مسئله برکناری بشار اسد عقب‌نشینی کرده‌اند.

" علي بيگدلي " در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به لزوم حضور ایران در کنفرانس ژنو2 گفت: حضور ايران در کنفرانس بين‌المللي ژنو 2 درباره سوريه مفيد خواهد بود و روسيه خواهان حضور ايران در کنفرانس است.

وی ادامه داد: اين در حاليست که برخي کشورهاي غربي و آمريکا به دلیل حمايت‌هاي تهران از سوريه، خواهان حضور ايران در اين کنفرانس نيستند.

بیگدلی افزود: " نيل‌العربي " دبیرکل اتحادیه عرب حمايت خود را از حضور همسايگان سوريه از جمله ايران در کنفرانس بين‌المللي ژنو 2، که با پيشنهاد روسيه و آمريکا برگزار خواهد شد، اعلام کرده است.

وی هدف اصلی برگزاری نشست سوریه در تهران را بررسي اوضاع سوريه، فراهم کردن مقدمات کنفرانس ژنو 2 و همچنين چگونگي مشارکت کشورهاي عربي در این اجلاس بيان کرد و اظهار داشت: تصميم برگزاري اين نشست زمانی اتخاذ شد که اعضاي کميته وزارتي اتحاديه عرب در خصوص برخي از مسائل مربوط به سوريه به توافق نظر دست نيافتند.

اين کارشناس سياست خارجي در پایان خاطرنشان کرد: حاضران نشست غير‌علني اتحاديه عرب، به دو دسته تقسيم شدند؛ دسته اول عربستان و قطر که معتقد بودند کشورهاي عربي و جامعه جهاني در تعامل با بحران سوريه و مسئله برکناري بشار اسد عقب‌نشيني کرده‌اند، دسته دوم که نيل‌العربي نیز در اين دسته قرار مي‌گيرد؛ با موضع اخضر ابراهيمي موافقند و معتقدند هيچ يک از طرفين نمي‌تواند بر طرف ديگر غلبه نظامي داشته باشد و بحران سوريه جز از طريق راهکار سياسي و مذاکره ممکن نيست.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سوریه ، آمریکا ، توافق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.