سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

احیای ظرفیت‌های تجاری سرخس مورد توجه قرار گیرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در تنظیم روابط اقتصادی گفت: ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی در منطقه سرخس به دست فراموشی سپرده شده و باید این ظرفیت‌ها احیا شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، حمید صافدل در جلسه بررسی ظرفیت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون در مشهد اظهار کرد: توسعه منطقه ویژه اقتصادی سرخس و دوغارون سبب اتصال شمال کشور به جنوب و شرق به غرب می‌شود.

صافدل با تاکید بر اهمیت مطالعات منطقه‌ای خاطرنشان کرد: می‌توان داشته‌های سرخس را به نداشته‌های منطقه چابهار پیوند زده و زمینه رونق و پیشرفت هر دو منطقه را فراهم کرد.

وی تاکید کرد: نگاه خاص به تولید و جذب سرمایه‌گذار در این منطقه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت وجود دارد و هدایت سرمایه‌گذاران به این منطقه می‌تواند موجب پیشرفت منطقه سرخس و دوغارون شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: نگاه به ظرفیت‌های ملی با تاکید بر ظرفیت‌های ترانزیتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با استقرار مسیر حرکت ریلی شمال به جنوب می‌‌توان به جذب سرمایه در این مناطق امیدوار بود.

وی یادآور شد: مواردی در منطقه سرخس وجود دارد که به دست فراموشی سپرده شده و باید احیا شود.

صافدل از معاونان توسعه تجارت خارجی استان‌ها خواست از ظرفیت‌های ایجاد شده در استان‌های خود استفاده کنند و با اعزام هیئت‌های مختلف به مناطق از ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری کنند.

وی بر نگاه ویژه به حوزه انرژی در این دو منطقه نیز تاکید کرد و گفت: سازمان توسعه تجارت ایران آمادگی خود را در جهت توسعه منطقه در بخش انرژی اعلام می‌دارد./ب


برچسب ها: ظرفیت ، تجاری ، سرخس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.