سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصويري/ صفحه نمایش‌های موبایل باز هم باکیفیت‌تر می‌شوند

تا چندسال گذشته صفحه نمایش های تلفن همراه، از ابعادی بین 2 تا 3 اینچ و کیفیتی در حد 320 در 240 پیکسل پشتیبانی می کردند، اما با ظهور آیفون و اندروید و پا به عرصه گذاشتن تلفن های هوشمند، صنعت صفحه نمایش ها کاملا متحول شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، شرکت کوالکام، تولید کننده پردازنده های SnapDaragon ، این بار از صفحه نمایشی به نام Mirsol رونمایی کرده است، که با سایز 5.1 اینچ از رزولوشن 2560 در 1440 پشتیبانی می کند و از تراکمی معادل 576 پیکسل در هر اینچ مربع برخوردار است. این درحالی است که علاوه بر شارپ و درخشان تر بودن تصاویر در این صفحه نمایش، این محصول 6 برابر نسبت به صفحه نمایش های موجود در بازار مصرف انرژی پایین تری دارد.


محصول جدید کوالکام همانند پردازنده های تولیدی این شرکت برای تلفن های همراه هوشمند ساخته شده است، و این در حالی است که در طی شش ماه گذشته  پرچم دارهای اندرویدی کمپانی های بزرگ دنیا به صفحه نمایش هایی با ابعاد 5 و یا نزدیک به 5 اینچ فولHD مجهز شده اند.


کواکام در نمایشگاه SID که در ونکوور کاناد برگزار شد از این صفحه نمایش رونمایی کرد، محصولی که رقیب جدی برای صفحه نمایش IGZO، ساخت شارپ به حساب می آید، اما خبر بد در مورد Mirsol این است که به زودی به تولید انبوه نخواهد رسید و در همین رابطه مدیر کوالکام سعی کرد تا بتواند گواهی استفاده از از صفحه نمایش جدید خود را به شرکای تجاریش بفروشد، اما ظاهرا در این امر موفق نبوده است، قابل ذکر است علاوه بر Mirsol کمپانی کوالکام در حال تولید صفحه نمایش 1.5 اینچی برای استفاده در ساعت های هوشمند از طریق کارخانه های دیگر خود می باشد.



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.