سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیکاری اجباری کارمندان آمریکایی در راستای طرح کاهش بودجه واشنگتن

دولت امریکا در راستا با آن‎چه که برنامه کاهش بودجه فدرال اعلام کرده ، بیش از 100 هزار تن از کارمندان این کشور را به مدت یک روز به مرخصی اجباری فرستاده است.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی ، بر اساس این گزارش، تقریبا تمامی کارکنان چند سازمان و نهاد امریکایی از جمله سازمان مسکن و شهرسازی، سازمان حفاظت از محیط زیست و سازمان عوائد داخلی، روز جمعه بیست و چهارم ماه می را در مرخصی بدون حقوق اجباری سپری کردند.
بر اساس این گزارش، اکثریت ۹۰ هزار کارمند سازمان عوائد داخلی امریکا و همچنین حدود ۸۷۰۰ تن از کارکنان سازمان مسکن و شهرسازی این کشور روز جمعه را در خانه‎های خود سپری کردند.
به گفته مقامات امریکایی، تعداد کلی کارمندانی که روز گذشته را در مرخصی اجباری سپری کردند، حدودا ۵ درصد از کل نیروی کار فدرال برآورد شده است.
بیکاری یک روزه هزاران کارمند امریکایی در روز گذشته اولین مرحله از طرح دولت برای تعطیلی بدون حقوق کارمندان است که در راستا با آن ‎چه که از سوی واشنگتن برنامه کاهش کسری بودجه عنوان شده، اتخاذ شده است.
طرح و برنامه واشنگتن برای کاهش کسری بودجه امریکا از تاریخ یکم ماه مارس به اجرا گذاشته شده و در نظر دارد که ۸۵ میلیارد دلار در هزینه‎های دولت این کشور صرفه جویی کند.
چاک هیگل وزیر دفاع امریکا نیز اعلام کرده است که حدود ۸۰۰ هزار تن از کارکنان غیرنظامی ارتش نیز باید به مرخصی اجباری بدون حقوق روند تا به این ترتیب به قول وی در هزینه‎ها صرفه جویی شود.
بر اساس طرح کاهش هزینه‎ها در امریکا، کارمندان غیرنظامی ارتش این کشور به مدت یازده روز به مرخصی اجباری بدون حقوق خواهند رفت.
این برنامه قرار است از هشتم جولای آغاز و تا سپتامبر آینده ادامه داشته باشد تا به این ترتیب نیمی از برنامه ۲۲ روزه پنتاگون برای اعزام کارکنان غیرنظامی به مرخصی اجباری تحقق یابد.
این درحالی است که برخی با اظهار نگرانی نسبت به تبعات زیان‎بار مرخصی اجباری بر روحیه کارمندان، در عین حال اعلام کرده‎اند که مرخصی‎های اجباری بدون حقوق بدون شک بر عملکرد دولت نیز تاثیرگذار خواهد بود.
بیل دوگان رئیس فدراسیون ملی کارمندان فدرال در امریکا در همین خصوص گفت: بدون شک تعطیل کردن ۴ سازمان دولتی، اقدام خوبی نیست چرا که این سازمان‎ها خدماتی را ارائه می‎دهند که شهروندان به آن نیاز دارند.







تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.