سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سازمان مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر؛

معاینه پزشکی 8 هزار زائر ایرانی در مراکز درمانگاهی پزشکی حج

رئیس سازمان پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر از معاینه بیش از 8 هزار زائر ایرانی در 10 روز ابتدایی ماه رجب در مراکز و درمانگاه های مرکز پزشکی حج در شهر مدینه خبر داد.

سید علی ریاض در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر گفت: تاکنون 8 هزار و 363 مورد ویزیت عمومی برای زائران حرم نبوی صورت گرفته و 395 مورد به خدمات تخصصی در حوزه زنان و 904 مورد به خدمات تخصصی داخلی اختصاص یافته است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه عمده ترین علت مراجعه افراد به مراکز درمانی آسیب دیدگی به علت سقوط از پله و لیزخوردگی در حمام اعلام شده، افزود: تاکنون یک هزار و 876 مورد تزریقات، 284 مورد تست قند خون، 172 مورد پانسمان، 112 مورد نوار قلب، 135 مورد سرم تراپی، 3 مورد جراحی موضعی و 23 مورد دیالیز از جمله خدمات پزشکی-درمانی بوده که زائران ایرانی در این سفر معنوی از آن بهره بردند.
وی با اشاره به اینکه افرادی که به درمان تخصصی احتیاج و  به بستری شدن و جراحی نیاز داشتند به بیمارستان ها منتقل شدند، عنوان کرد: همچنین 40 زائر ایرانی به بیمارستان صعودی و 12 نفر به بیمارستان های کشور انتقال یافتند.
ریاض در خاتمه اظهار داشت: مشکلات تنفسی فوقانی، دردهای عضلانی، درد مفاصل، بیماری سرماخوردگی، فشار خون و دیابت از اصلی ترین دلایل مراجعه زائران حج به مراکز درمانی پزشکی حج و زیارت در مدینه بوده است./ز
برچسب ها: حج ، زیارت ، هلال احمر ، زائر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.