سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

میانگین مصرف مواد دخانی در استان مرکزی دو درصد بیشتر از کشور است

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی گفت: میانگین مصرف انواع مواد دخانی در این استان دو درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، عشرتی در آستانه هفته بدون دخانیات (4 تا 10 خردادماه) افزود: بر اساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، به طور میانگین 13 ردصد از جمعیت بالای 15 سال استان مرکزی سیگار می کشند.
وی، متوسط شیوع مصرف مواد دخانی در کشوررا 11 را درصد اعلام كرد و گفت: مصرف مواد دخانی دراستان مرکزی دامنه وسیعی از قلیان تا انواع سیگار را در بر می گیرد و در مردان شیوع آن تا 25 درصد نیز می رسد.
عشرتی یاداور شد: درحال حاضر در هر شهرستان استان یک کلینیک ترک دخانیات وجود دارد اما با توجه به شیوع بالای مصرف مواد دخانی پاسخگو نیست.
وی اظهار کرد: مراکز ترک دخانیات به دلیل کاهش اعتبارات با مشکلات کمبود لوازم ترک سیگار از جمله برچسب های نیکوتین مواجه اند.
وی عنوان کرد: شیوع سرطان های معده و مثانه در استان مرکزی بالاتر از کشور است که این مهم ارتباط معنادار مصرف سیگار و مخاطرات بهداشتی آن در حوزه سرطان را نشان می دهد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: اطلاع رسانی به جامعه به ویژه نسل جوان در خصوص خطرات جدی سیگار در این استان ضروری است که باید با کمک نهادهای تربیتی، آموزشی و رسانه ها برنامه ریزی و محقق شود./ب

برچسب ها: مواد مخدر ، میانگین ، اراک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.