سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

تشرف طلاب به حرم مطهر رضوي

جمعي از طلاب كشورهاي خارجي شاغل به تحصيل در مدرسه علميه المهدي قم به حرم مطهر رضوي مشرف شدند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني آستان قدس رضوي، اين گروه از طلاب ديني كه از كشورهاي، پاكستان، اندونزي، هند، عراق، آذربايجان، تونس، كومور، تاجيكستان، برمه، آفريقاي جنوبي و استراليا در حوزه علميه قم مشغول به تحصيل هستند، پس از زيارت مرقد مطهر امام رضا(ع)، از موزه مركزي آستان قدس رضوي بازديد كرده و با فعاليت‌هاي اين مركز آشنا شدند.

امام‌الدين عبدالله بكر سعيد، استاد زبان عربي از كشور كومور در حاشيه اين بازديد، كيفيت فضاهاي عبادي و زيارتي ايجاد شده در حرم مطهر رضوي را بسيار شايسته و در خور نام حضرت رضا(ع) دانست و گفت: تاكنون محلي روحاني‌تر از اين مكان نديده‌ام.

اين استاد دانشگاه انگيزه خود را از آمدن به مشهد، زيارت امام رضا(ع) دانست و گفت: هدفم اين است كه بعد از فراگيري دروس حوزوي، به كشورم بازگشته و به ترويج دين مبين اسلام و تشيع بپردازم.

غلام مهدي حكيمي، از كشور پاكستان، يكي ديگر از طلاب حوزه علميه قم بود كه همراه همسر و سه فرزند خود در قم سكونت داشته و حدود سه سال است كه به تحصيل در اين شهر مشغول مي‌باشند.

اين طلبه كه در پاكستان به تدريس و تفسير علوم قرآني مشغول است، هدف خود را از سفر به مشهد، زيارت حضرت رضا(ع) دانست و گفت: اين شهر امكانات بسيار زيادي براي زائران فراهم كرده است و از زحمات خدام بسيار قدرداني و تشكر كرد.

ميرزا غالب و همسرش گوهر بانو از كشور ميانمار كه هر دو مشغول به تحصيل در حوزه علميه قم مي‌باشند، گفت: ما از طريق سازمان جامعه المصطفي به حوزه علميه قم معرفي شده و به مدت سه سال است كه مشغول به تحصيل در اين شهر مي‌باشيم.

 «رضا يوناردار» كه به همراه همسرش «جنه الزهرا» از كشور اندونزي، به مدت 6 ماه در مدرسه المهدي قم مشغول به تحصيل علوم حوزوي مي‌باشند، تصريح كردند: در كشور ما تعداد شيعيان بسيار اندك بوده و آرزويمان اين است كه بتوانيم به عنوان يك شيعه در كشورمان به ترويج اين مذهب بپردازيم.

رضا يوناردار گفت: هنگام ورود به حرم امام رضا(ع) و با ديدن بارگاه منور حضرت رضا(ع) اشك شوق از ديدگانم جاري شد و از عظمت و معنويت توام با زيبايي اين مكان مقدس در حيرت فرو رفتم./ع

برچسب ها: تشرف ، طلاب ، حرم ، ررضوی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.