سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یاسوج/

ارزش صادرات غیرنفتی در11ماهه 91 افزون بر 38 میلیارد دلاربود

مدیرکل دفتر تعاونی های خدماتی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: ارزش صادرات غیرنفتی در 11 ماهه سال 91 افزون بر 38 میلیارد دلار بوده است.

ˈعلی حسن شهریورˈ در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج  افزود: بر اساس برنامه پیش بینی شده میزان صادرات غیرنفتی نفتی باید در سال گذشته به حدود 60 میلیارد دلار می رسید.
وی با توجه به نقش تعاونی ها در خلق حماسه اقتصادی گفت: بر اساس قانون سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور تا پایان برنامه پنجم 25درصد تعیین شده است.
مدیرعامل خانه تعاونگران کشور گفت: این در حالی است که سهم بخش تعاون در اقتصاد هم اکنون کمتر از 10درصد است.
وی از اجرای طرح توسعه تعاونی های عمرانی و خدمات درهمه شهرها و استان های سراسر کشور خبر داد و گفت: تاکنون در پنج استان کشور این طرح عملیاتی شده است.
شهریوراز وجود بیش از 180هزار تعاونی در بخش های مختلف تولید ، خدمات و عمران در کشور خبر داد و گفت: به نظر می رسد هنوز جایگاه و نقش تعیین کننده تعاونی ها در توسعه اقتصادی به درستی تبیین نشده است.
وی ابراز داشت: تشکیل تعاونی های صادرات محور و استفاده از فروش اوراق مشارکت در تعاونی ها از جمله الزامات اساسی در توسعه و شکوفایی اقتصادی است.
شهریوراز کاهش 40 درصدی تولید و افزایش 87 درصدی قیمت های عمومی در یک سال گذشته خبر داد و گفت: تحریم ها علت اصلی در این میزان رشد قیمت ها و کاهش میزان تولیدات داخلی بوده است./ع
 
برچسب ها: ارزش ، صادرات ، غیرنفتی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.