سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

تابستان به خون بیشتری نیاز داریم

ادامه زندگی حدود شش هزار كودك هموفیلی و بیش از 20 هزار بیمار مبتلا به تالاسمی در كشور، وابسته به دریافت مداوم خون و فرآورده‌های خونی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ،در فصل تابستان به علت افزایش عمل‌های جراحی و افزایش مصدومان تصادفی به دلیل حجم بالای سفرهای تابستانی نیاز به خون بیشتری داریم، بنابراین یادآوری این نكته به مردم كه در فصل تابستان به ‌موقع برای اهدای خون مراجعه كنند ضروری است.

وظیفه سازمان انتقال خون : رعایت استانداردهای خون و رساندن بیش از 50 نوع فرآورده‌های خونی سالم به مصرف‌كنندگان است،گزارش ها حاكی است، شانس دریافت خون سالم در كشورها متفاوت است. حدود 60 درصد از كل ذخیره خونی جهان به 18 درصد مردم دنیا می‌رسد و 83 درصد جمعیت جهان از خون كافی برخوردار نیستند.در ایران 35 درصد اهداكنندگان خون سالم به سازمان انتقال خون ایران، اهداكنندگان مستمر هستند.

اهداكننده مستمر: به شخصی گفته می‌شود كه در طول یك سال، حداقل دو بار خون اهدا كند و آزمایش‌های وی از نظر سازمان انتقال خون، سالم گزارش شده باشد. اهداكنندگان مستمر چون از نظر بالینی و آزمایشگاهی، به‌ طور مكرر مورد بررسی قرار می گیرند و از نظر سلامتی قابل اعتمادتر هستند، با اهدای مستمر خون، از ایجاد اضطراب و نگرانی در بیماران نیازمند به خون و خانواده‌های آنها جلوگیری می‌کنند.
برچسب ها: خون ، تابستان ، اراک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.